Mijn dochter heeft een mobiel abonnement bij Tele2 voor 15 euro per maand. Dat is 10 maanden goed gegaan totdat ze in oktober buiten haar weten een uur buiten de bundel heeft gestreamd. Rekening: 378,00 euro. 2 sms's jes - de eerste om te waarschuwen dat de bundel half gebruikt was - de tweede dat de kredietlimiet was overschreden kwamen pas uren nadat het kwaad al was geschied. De volgende dag bleek de telefoon afgesloten. Ik voel me zwaar gedupeerd door Tele2, niet alleen vanwege deze hoge rekening die voorkomen had kunnen worden maar ook omdat we nu 2 maanden verder en 2 brieven verder bijna geen steek verder zijn behalve een aantal zeer frustrerende telefoontjes met Tele2 klantenservice. Zo'n slechte klantenservice heb ik niet eerder meegemaakt. Op onze eerste brief kwam geen reactie. Toen ik na een aantal weken belde en verzocht om teruggebeld te worden (omdat ik voor de zoveelste keer zo lang aan de lijn moest hangen, in de wacht werd gezet terwijl er blijkbaar overlegd moest worden) werd mij gezegd dat ze niet kunnen terugbellen. Ook mijn verzoek om een schriftelijke reactie op mijn klacht kreeg een negatief antwoord. Ik kreeg dus telefonisch te horen dat ik accoord ben gegaan met de voorwaarden dus jammer maar helaas. Nu heb ik een kredietlimiet van 250 euro en kreeg een rekening van 378 euro. Daar had ik wel een punt. Er werd een ticket aangemaakt en een onderzoek opgestart, maar dan moest ik wel even aan de lijn blijven om informatie te geven. Welke informatie, u weet alles al riep ik woedend, maar toen werd me liefjes gezegd dat de ticket dan maar niet ingediend zou worden als ik zo deed. Vervolgens hoorde ik weer niets en moest ik weer zelf bellen. De rekening was teruggebracht naar 250 euro. Maar ook hier wil ik niet mee accoord gaan. Tele2 is duidelijk in gebreke gebleven als het gaat om de gedragscode waar in staat dat zij hun klanten moeten behoeden voor hoge rekeningen. Ik krijg verschillende redenen van Tele2 waarom die sms's te laat zijn ontvangen, maar de reden is voor mij niet relevant. Inmiddels heb ik telefonisch mijn abonnement per 1 december op gezegd (weer 25 minuten aan de lijn gehangen) en daar via een sms een bevestiging van ontvangen van Tele2. Toch werd er deze maand weer 15 euro afgeschreven. Weer gebeld. Het was intern niet doorgekomen omdat er niet opgezegd kan worden als het nummer is afgesloten. Of ik nog een keer met de afdelingen opzeggingen wilde bellen. Dit heb ik geweigerd en de medewerker had er begrip voor en zou mij zelf terugbellen om me door te verbinden. Dag en tijd afgesproken maar ik ben niet gebeld. Vandaag via een life chat gevraagd hoe het nu zit met die opzegging. Helaas, u moet zelf even bellen met de afdeling opzeggingen. "Maar ik heb al opgezegd, regel het! "schreef ik. vervolgens werd de chatverbinding verbroken. Een derde brief om Tele2 te wijzen op de slechte klantenservice en nogmaals bezwaar te maken tegen de hoge rekening is teruggekomen (foutje Post.nl?) en gaat vandaag opnieuw op de post. Ik heb een email gekregen van Tele2 als reactie op mijn klacht. Wat vervelend bla bla maar of ik toch maar even die 250 euro wilde betalen. Uit coulance was de rekening verlaagd van 378 naar 250. niets coulance, maar kredietlimiet! Een antwoord geven op de email was natuurlijk niet mogelijk: noreply! Een slepende kwestie waar ik erg gefrustreerd van raak. Zo slecht ben ik zelden behandeld door een klantenservice.