Ik heb een aantal maanden geleden een sim only abo bij TELE2 afgesloten. De eerste maand was ik tevreden. In de tweede maand begonnen echter de problemen.
Mijn simkaart deed het niet meer, ook niet als ik de simkaart in een andere telefoon stopte. Dus ik naar de klantenservice gemaild, dat ik problemen had. Ze zeiden meteen dat ze een nieuwe simkaart gingen opsturen. Dat hebben ze netjes gedaan. De tweede simkaart was echter ook kapot en maakte geen verbinding met de telefoon van mij.
Voor de duidelijkheid, mijn telefoon deed het gewoon met een andere simkaart.
Ik dus de tweede keer gechat met de klantenservice. Ze zeiden dat ik het nog moest activeren. Ik dus activeren en een paar uur gewacht. Nog steeds niks.
Volgende dag belde ik hun op, ik was nu al meer dan een week onbereikbaar voor mijn vrienden en familie en collega's. 0900 nummer, dus verrekkes duur. Gingen ze het wel voor mij activeren, want ik had het verkeerd gedaan. Ik moest weer een dag wachten totdat mijn simkaart zou werken.
De volgende dag heb ik weer gebeld, want weer deed mijn tele2 simkaart het niet. Oh, het was nu een ander soort probleempje, zei de vrouw aan de telefoon, maar het is nu opgelost. Het zou nu nog hooguits een dag duren totdat ik weer kon bellen.
Twee dagen gewacht, en toen was ik het bui. Nieuwe simkaart bij een andere provider besteld, en ik wou de abo opzeggen. De chat uitgeprobeerd weer, en tele2 medewerker zei dat het niet kon, omdat ik voor een eenjarige abo was gegaan. Ik moest nog een jaar eraan blijven vastzitten.
Ik dus helemaal boos gezegd dat ik het niet vond kunnen, ik was bijna een maand niet bereikbaar en ik zou voorlopig ook niet meer bereikbaar zijn door hun service en ik wou het toch gewoon opzeggen. Hij zou het overleggen met zijn baas.
Een week later krijg ik een brief binnen. Mijn abo is opgezegd, maar mijn account nog niet. Dus ik krijg nog steeds gewoon facturen binnen, ook al heb ik geen abo meer, geen bereik gehad. Ik krijg gewoon nog steeds facturen.
Ik dus weer naar de klantenservice chat gegaan, en dit keer gezegd dat ik het echt niet vond kunnen dat ik weer een factuur kreeg. Zei de vrouw bij de chat, 'Oke, dat is inderdaad onredelijk, we gaan de factuur kwijtschelden. U hoeft het bedrag niet meer te betalen, u kunt het laten storneren bij uw bank.'
Wat voor brief krijg ik nou weer gisteren binnen op de mat...juist: herinnering aan de factuur die ik zogenaamd onterecht niet heb betaald.
Wat een service tele2. Ik probeer ze nu te bereiken, en ze nemen niet op en ik ben weer super veel geld kwijt aan hun 0900-nummer.