Ik zie al meerdere topics over de bedrijven in de titel, maar ik post er nog maar eentje, wellicht helpt het.
Afgelopen zomer ben ik na ruim 8 jaar bij Tele2 overgestapt naar een andere provider. Alles zonder enige problemen. Tot ik afgelopen week een brief ontving van incassobureau Intrum Justitia over een openstaande factuur van 15 euro, plus bijkomende kosten van ruim het viervoudige hiervan. Na navraag bleek het te gaan over de laatste factuur waarbij inderdaad, blijkt nu, iets mis is gegaan met de automatische incasso. De brief die ik er indertijd over ontving heb ik na direct telefonisch contact met Tele2 afgedaan als overstapperikelen, hierna heb ik verder ook niks meer van Tele2 hierover vernomen. Tot deze week dus, ruim 4 maanden later. Telefonisch heb ik contact gezocht met beide partijen, een telefoniste van Tele2 was erg vriendelijk en toonde veel begrip voor mijn situatie maar mocht na navraag aan haar leidinggevende helaas niks aan de situatie veranderen. Een officiële brief is inmiddels aan beide partijen verstuurd, waar ik spoedig een positief antwoord op hoop te krijgen.
Punt is dat ik het openstaande bedrag uiteraard wil betalen, in de afgelopen 8 jaar heb ik namelijk nooit een betaling gemist. Alleen de manier van werken om zonder enige waarschuwing een incassobureau op me af te sturen die belachelijke kosten rekent, gaat me gewoon te ver.