BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tele2 houdt mij gegijzeld!

Bijdrage door gebruiker
03-11-2016
3 reacties

Vanaf midden juni tot midden augustus zijn mijn schoonouder op bezoek geweest vanuit China. Om het leven wat draaglijker te maken heb ik bij Tele2 twee maandabonnementen genomen met wat internet, deze zijn maandelijks opzegbaar. So far so good.

Echter ging er bij het ontvangen van de simkaartjes al wat mis, één van de simkaarten activeerde niet, na bellen met Tele2 werd er gezegd dat de activatie is blijven hangen en ze ermee aan de slag gaan. 14 dagen later was het nog steeds niet opgelost en op mijn aandringen zou deze bestelling geannuleerd worden en een nieuwe simkaart worden aangevraagd. Die kreeg ik ook netjes 2 dagen later binnen en activeerde meteen, prima.

Nu in augustus wilde ik de abonnementen weer opzeggen, mijn schoonouders gingen immers weer terug naar China. Na contact met Tele2 te hebben gehad werd er verteld dat het nog niet op te zeggen was omdat er op één of andere manier een block stond op de nummers, tevens waren het 3 nummers die op mijn naam stonden???? Het blijkt dus dat de "mislukte" simkaart nooit geannuleerd is en ik deze ook vrolijk heb betaald. Men kon daar nu nog niets aan doen qua vergoedingen, dat kan pas na het opzeggen, maar de Tele2 medewerker stelde mij gerust dat dit zeker vergoed zal gaan worden. Maar goed, ik werd gevraagd om een week later terug te bellen, dan zou het block van mijn account zijn en kon alles netjes worden opgezegd.

Een week later weer gebeld en het block was nog steeds niet verholpen, het zou echt volgende week opgelost zijn en ik zou worden teruggebeld. Nou vooruit.. Tegen het einde van de week daar op natuurlijk nog steeds niet teruggebeld en heb ik zelf maar weer contact opgenomen. Deze jongeman wist mij te vertellen dat er inderdaad een block op stond maar dat er nog geen actie was uitgezet...WAT??? Na een best wel pissige toon van mij kantheeft de jongeman de acties meteen uitgezet bij de desbetreffende afdelingen en alles zou opgezegd zijn binnen 5 werkdagen, hier zou ik ook nog netjes een bevestiging van krijgen. Die is er natuurlijk nooit gekomen, nu een paar maanden verder zit ik nog steeds in hetzelfde gezeur, en ik heb ook weinig aan de klantenservice van Tele2. Na meerdere keren contact kreeg ik zelfs een keer de boodschap (een maand geleden):

"Dat is helaas blijk van hoe ingewikkeld deze storing is. Het spijt me erg, maar wij kunnen niks voor je doen totdat dit probleem verholpen is. De desbetreffende afdeling is daar nog druk mee bezig."

We zijn nu zo'n 3 maanden verder en er is nog steeds niet opgezegd, van Tele2 krijg ik geen bericht, tenzij ik zelf navraag doe en dan is het standaard antwoord "Excuus, maar we zijn nog steeds met het probleem bezig, nog even geduld". Daarnaast heb ik al een klacht ingediend via het klachten formulier waar Tele2 niets mee kan doen omdat de zaak nog loopt..... Ook heel bizar, ik dien een klacht in omdat iets niet lekker loopt, maar die neem men niet in behandeling omdat het nog loopt. Het exacte bericht:


"Beste meneer XXXXXX,

Wij hebben je klacht in behandeling genomen en willen je hierbij graag informeren over de uitkomst.

Helaas kan ik je aanvraag momenteel nog niet in behandeling nemen. De reden hiervoor is dat je klacht nog in behandeling is bij de afdeling order management.

Ik wil je daarom verzoeken het formulier op onze website nogmaals in te vullen, zodra je klacht is opgelost.

Ik hoop dat ik je zo voldoende geïnformeerd heb.

Met vriendelijke groet,

Alfred

Klantenservice Tele2"


Ondertussen sturen ze wel vrolijk de facturen (voor 3 ongebruikte nummers)en worden die per automatisch incasso afgeschreven. Zoals jullie wel begrijpen ben ik het nu wel helemaal beu.

Ik ben al begonnen door de automatische incasso te blokkeren maar ik weet niet meer hoe het verder moet en wordt steeds kwader door dit wangedrag, daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met verdere tips hoe dit aan te pakken. Ik wil gewoon dat alles opgezegd is en het geld wat ik teveel heb betaald voor het niet gebruikte nummer en de ongewenste doorloop van de twee andere abbo's terugkrijg.

Alvast bedankt,

Rob

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.