Mijn moeder vraagt me of ik haar nieuwe ADSL abo voor haar kan aansluiten. Ze is digibeet, maar een aardige meneer van de Tele2 heeft haar gebeld met een goed aanbod. Omdat ze al eens eerder (toen nog zonnet) een adsl met tikken heeft gehad waarvan de brakke usb modem het af liet weten is ze deze keer wel voorbereid geweest: ze stelt de man allerlei vragen en deze
garandeerd haar
dat de aansluiting nu echt probleemloos is. Bovendien, zegt hij, is het "aansluitbaar op elke PC", ook "als die al wat ouder is", zoals die van haar. Ze doet het!Je raad het al - ze krijgt een ethernet/wlan modem toegestuurd terwijl ze geen ethernet of wlan aansluiting heeft... USB kan de modem niet, er zit wel een aansluiting op maar die was in de fabriek al kapot... De helpdesk zegt nu dat het inderdaad niet netjes was van de verkoper maar dat het wel in de voorwaarden stond. De laatste zijn op het internet te vinden - zodra de ADSL het doet - voegt hij eraan toe. Het abo kan niet worden gecancelled, want ook daarvan staat in de voorwaarden dat het niet kan... "Dan moet mevrouw een nieuwe PC kopen", is het geniale idee van de helpdesk (Best duur: ADSL bij Tele2)! En daar houd de help van de desk op.Natuurlijk is het al wel ingegaan en moet er betaald worden, ondanks dat er niets werkt.Ik vind het echt schokkend dat dit soort dingen gedaan worden, aan oudere niet deskundige mensen telefonisch dergelijke leugens verkopen, en ze er dan keihard aan houden.Mijn vraag is nu: in hoeverre is deze ronduit schandalige manier van verkopen nu eigenlijk legaal? Waar staat men met z'n rechten als consument in dit alles