Afgelopen week had ik geen internet verbinding. Ik bel eerst iemand uit een advertentie, die mij vaker had geholpen, na het constateren dat een modem en router van 15 jaar oud aan vervanging toe waren, vertrok zij met de belofte de volgende dag, als ik wachtwoorden wist naar d emodem en nog een andaere computer, die aan de modem hing. Zij was de volgende dag en dagen erna niet bereikbaar. Aangezien ik wel graag weer wou internetten, bel ik bedrijven uit d eGouden Gids, waarvan na een aantal pogingen Schonk Computer Solutions mij op vrijdagavond kon helpen met een nieuw kastje voor de verbinding naar buiten. Er bleek ook iets mis met de verbinding met de provider Tiscali, wat de man snel heeft opgelost. Hij heeft de boel verder geinstalleerd. Ik kreeg bij het bellen de baas van het bedrijf aan de lijn, die zei dat de WAg 35 4 G-EU mij € 90 zou kosten en het eerste half uur € 22.50, daarna € 19, 50. HIj schatte in dat het een half uur werk zou zijn. De man die kwam is ruim een uur aan het werk geweest. Hij schrijft een bon,waarop staat dat de WAg etc. € 100 kost en dat hij 1.5 uur aan het werk geweest is, Dit kwam uit op een rekening van € 161,50. Toen ik ze, dat zijn baas had gezegd, dat het apparaat minder kostte, zei hij, dat hij ook een virus had geinstalleerd en dat het daarom duurder was. Probleem vind ik dat ik niet weet hoe ik de prijzen van zulke dingen kan controleren en wat te doen aan het oprekken van ruim een uur naar 1.5 uur ? Ik wil graag tips over hoe ik hier mee voortaan beter mee om kan gaan.
Groeten van jacqueline.