BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

T-mobile in gebreken stellen voor structureel falen telefoon?

Bijdrage door gebruiker
02-12-2013
3 reacties
Beste,

Sinds juli 2012 heb ik een abonnement bij T-mobile samen met een telefoon (htc). In november 2012 begon deze telefoon kuren te vertonen, rare vastlopers, scherm dat alle kleuren van de regenboog vertoonde. Dit zou gerepareerd worden, echter bij terugkomst van het toestel was het probleem niet verholpen. Ondanks dat ze volgens de reparatie beschrijving 'een onderdeel vervangen' hadden.. Dus begin januari de telefoon weer terug gestuurd. Bij terugkomst (na een boardswap) leek de telefoon het goed te doen, op de hoofdtelefoon aansluiting na (deze gebruik ik dagelijks..). Dus nogmaals contact opgenomen met t-mobile, dat ik het wel heel vervelend vond dat de telefoon alweer terug moest en de vraag of er geen snellere manier van reparatie zou zijn. Dit was eind januari 2013. Het antwoord hierop was dat dat niet mogelijk was. De normale manier van repareren zou volstaan.

Het toestel dus weer terug gestuurd, echter geen bevestiging van de reparatie gehad. Na twee weken kreeg ik wel een mail (van dynafix) dat het ontvangen toestel niet overeenkwam met IMEI nummer en accessoires. Toen heb ik nog geen actie ondernomen. Na 3,5week toch maar eens met t-mobile gebeld, er waren allerlei complicaties opgetreden. Ze vroegen of ze me hier over terug konden bellen: prima! Uiteindelijk een nieuwe telefoon ontvangen, dat is wat ze zeiden tenminste. Ik heb een telefoon ontvangen met krassen en beschadigingen. In eerste instantie vond ik dat heel vervelend, maar als het toestel gewoon zou werken zou dat geen probleem zijn. (het toestel wat ik opstuurde was ook niet nieuw tenslotte).
Echter na een paar weken weer rare vastlopers waardoor het toestel gewoonweg onbetrouwbaar in gebruik was. Dit was eind mei 2013.

Tot grote spijt van t-mobile zou het toestel deze keer dus echt omgeruild worden voor een nieuwe.. Zo geschiede.

Bij aankomst bleek het bereik (netwerk en wifi) van 'dat nieuwe toestel' al meteen slechter te zijn dan wat ik gewend was van de andere toestellen. Dit werd steeds slechter, totdat het uiteindelijk onmogelijk was om nog te bellen of andere toepassingen te gebruiken waarvoor een netwerkverbinding nodig is. Dus weer terug gegaan.. augustus 2013

Toen is het toestel omgeruild voor een samsung s3, die afgelopen week het loodje heeft gelegd. Ik was aan het bellen en ineens stopte het toestel helemaal.. het toestel reageerde nergens meer op, knoppen, stroom, computer.. helemaal niks. Natuurlijk gaat dit via de normale reparatie procedure, die in dit geval waarschijnlijk niet kosteloos is. In hun computer stond vermeld dat de Samsung niet in mijn bezit was en ik nog steeds een htc zou hebben.

Al met al ben ik het goed beu met t-mobile en hun service. Mijn vraag is, welke stappen kan ik ondernemen en welke eisen kan ik stellen? Misschien ben ik wat naief, maar ik heb ik geen vertrouwen in dat het gerepareerde toestel wat ik binnenkort zal mogen ontvangen wél functioneert..

Als ik het bekijk heeft nog geen een telefoon het langer dan 3 maanden gedaan, het is inmiddels de 5 keer in 15 maanden abonnement dat een toestel naar de reparatie service moet. Ik vind dit waardeloos, en neem dit t-mobile zeer kwalijk.
Dan te bedenken dat mijn inmiddels 4,5 jaar oude nokia het nog steeds doet!

Alvast bedankt,

Hartelijke groet,
Jeroen
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.