Mijn moeder heeft vorig jaar via Annies mobiele textelefonie aangevraagd i.c.m. Een t- mobile abonnement. Mijn ouders zijn beide doof en verstandelijk beperkt. Ik regel alle zaken voor hun. Vorig jaar is Annies failliet gegaan. En de abonnement die erbij afgesloten is een jaar abonnement. Dus ze hebben 5 maanden door betaald en geen gebruik gemaakt van de abonnement. Maar dat geeft niet want een jaar abonnement is een jaar abonnement. Maar er bleek steeds weer maandelijk geld afgeschreven te worden.
Dus heb ik gebeld ze mochten mij geen informatie geven. Mijn moeder moest zelf maar bellen. Uitgelegd dat dit niet kan omdat ze doof is. Het enige wat ze me konden vertellen is dat ze wel geprobeerd hebben te bellen om mijn ouders op de hoogte te brengen dat de jaarabonnement om is. Ik weer uitgelegd dat dit niet kan. En dat ze toch wel in de computer kon zien dat het om een annies ging.
Uiteindelijk heb ik schriftelijk abonnements stop kunnen zetten. Maar wij willen graag de kosten terug van 3 maanden. Ze mogen i.v.m. Wet op privacy niks voor mij doen omdat het abonnement op mijn moeders naam staat. Ze moet zelf bellen of mailen ik heb uitgelegd dus weer uitgelegd dat ze doof en verstandelijk beperkt is dus mailen kan ze ook niet. En nog kunnen e niks voor ons doen. Dit is toch absurd voor woorden dat je als mantelzorger geen zaken voor je ouders kunt regelen.
Het komt erop neer als je belt of mailt en je doet alsof je haar bent dat dit wel kan!!! Rare gang van zaken.