BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

t-mobile

Bijdrage door gebruiker
05-06-2009
1 reactie

halo!

Ik heb vorig jaar een t-mobile abonnement afgesloten via de Phone house. Deze zou ingaan op 1 augustus 2008. Ik had toen daarvoor nog een Orange abonnement en die zou stoppen in augustus 2008. Ik had dit Orange abonnement netjes ( 3 maanden van te voren ) opgezegt en nummerbehoud aangevraagd. Ik kreeg vervolgens een brief van de T-mobile waar in stond dat ik mijn ( toen ) huidige Orange abonnement had opgezet en nummerbehoud had aangevraagd. Verder stond hierin vermeld de datum dat mijn orange abonnement zou beïndigen en wanneer mijn nieuwe T-mobile abonnement zou ingaan. Tot zo ver ging alles nog goed.

Omdat ik de mobiel incl.t-mobile abonnementvia de webshop van de phone house had besteld kreeg ik de mobiel thuisgestuurd. Hier bleek echter het simkaartje van T-mobile te ontbreken. Omdat het T-mobile abonnement op mijn naam stond en het Orange abonnement op mijn vaders naam had ik dit niet gelijk in de gaten. In de eerste maand had ik het wel in de gaten en ben gelijk naar de T-mobile gegaan, maar die konden niet zomaar een simkaart aan mij geven. Vervolgens heel vaak gebeld met T-mobile en in de winkel geweest maar ik kreeg de simkaart niet mee, terwijl ik hier wel voor betaalde. Wat bleek nu nog meer, Het Orange abonnement was ook niet opgezegt, omdat het nummerbehoud niet was goedgekeurd. Hier had de phone house mij moeten waarschuwen volgens T-mobile maar dat is niet gedaan ( in de brief stond hier niks over in ) Om het Orange abonnement op te zeggen was de nieuwe simkaart nodig van T-mobile, maar die kreeg ik maar niet. Na maanden proberen heeft mijn vader gedreigt met juridische stappen en jawel hoor, ineens was er van alles mogelijk. Ik had de simkaart binnen een week. Nu moet ik nog wachten tot juli tot ik het abonnement kan opzeggen want het opzeg termijn is nu 3 maanden en vanaf juli 1 maand. Dit scheelt dus 1 maand. Bij de phone house zeiden ze dat naar de klantenservice van de phone house en T-mobile moest bellen voor een eventuele vergoeding. Maar de phone house geeft de T-mobile de schuld en de T-mobile geeft de phone house de schuld.

Dit met als gevolg dat ik naar mijn geld kan fluiten ( ong. 200 euro ). Mijn vraag is wat ik nu moet doen? Moet ik juridische stappen ondernemen? En hoe gaat dit in z'n werk?

Ik hoop snel op een antwoord want ik weet niet meer wat ik moet doen! Alvast heel erg bedankt!

Mvg, Sjoerd

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.