BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

suggestie: bellimiet voor mobiele abonnementen

Bijdrage door gebruiker
15-11-2008
11 reacties

Vraag: wat vinden jullie van het idee om vrijwillige bellimieten in te stellenvoor mobiele abonnementen? Enhoe kunnen we druk uitoefenen op providers, want die zeggen dat het niet kan of dat ze zichzelf daarmee financieel in de vingers zouden snijden. Kan Kassa er wat mee?

Ik zou het zeer waarderen als abonnementhouders de kans krijgen om een limiet vast te stellen voor hun telefoonkosten. Dit met name in verband met het grote risico op diefstal, met alle financiële gevolgen van dien.

Bij verlies kaneenmobiel nummergeblokkeerd worden maar voordat men beseft dat het toestel écht weg is (en niet thuis of in de auto of bij eenkennis ligt), is er al een tijdje voorbij. En kwaadwilligen weten ook wel dat ze vóór een eventuele blokkade moeten proberen te bellen.

Prepaid bellen ofblokkeren van buitenlandse nummers is in mijn situatie geen oplossing.Jongeren willen graag een abonnement (goedkoper) maar durven het risico niet te lopen.

Ik begrijp goed dat de telecombedrijven niet staan te springen om limieten omdat elk telefoontje geld oplevert, maar rijk worden over de rug van een klant van wie de telefoon is gestolen lijkt me ook niet wenselijk. En voor mij persoonlijk zou zo'n vrijwillig limiet zeker een argument zijn bij de keuze van een provider...

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.