BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Strato vraagt 53 euro voor coulance, mag dat?

Bijdrage door gebruiker
10-05-2011
2 reacties
Een week of zes geleden heb ik een webshoppakket en hosting besteld bij Strato. Er was toen een aanbieding; zes maanden voor half geld. Voor in totaal 53 Euro had ik een webshopje en hosting. Weliswaar een simpel pakketje, maar voor een hobbyprojektje (wat Japans speelgoed) dacht ik niet meer dan dat nodig te hebben. Na een paar dagen stond het geheel als een huis en was het winkeltje open.

Na een paar weken wilde ik uitbreiden; paypal integratie en Ideal integratie is toch best handig. Ik Strato bellen voor een upgrade. De meneer aan de telefoon zou het regelen en vertelde me dat ik dan de hele rekening zou moeten voldoen. Hier komt mijn fout; ik ging er vanuit dat de 50% aanbieding nog liep en dat bleek later niet zo te zijn. Toen een paar dagen later er een rekening voor 180 euro kwam, schrok ik een beetje en belde Strato met de vraag of het nog teruggedraaid kon worden. Volgens de klantenservice was dat geen probleem. Ik blij met de geboden service ( iets dat ik tot voor kort sowieso al was. In totaal hebben we een pakket of zes bij ze lopen) en weer door met waar ik mee bezig was.

Gisteren deed opeens de mail van mijn webshopje het niet meer. Ik inloggen aan de achterkant en toen bleek er een faktuur van maar liefst 106 euro open te staan. Naar nu blijkt kan het systeem bij Strato wijzigingen niet aan en wordt er bij elke verandering een nieuw pakket (en faktuur) aangemaakt. Toen ik belde om navraag te doen werd mij te kennen gegeven dat de aanbieding voorbij is en er dus gewoon 106 euro overgemaakt dient te worden ( de eerste 53 euro zijn overigens ook nog niet teruggestort door hen). Toen ik aangaf hier niet mee akkoord te gaan omdat ik reeds een overeenkomst met hen heb, werd mij verteld dat het mijn eigen schuld was omdat ik een wijziging heb aangevraagd. Er wordt dan automatisch een nieuwe overeenkomst aangemaakt. Ik: "Okee, maar als er een nieuwe overeenkomst is, dan gaat de afkoelingsperiode van dertig dagen (die zij hanteren) ook opnieuw in en wens ik daar gebruik van te maken. Gooi de boel maar op zwart".

Dat kon ook niet, omdat er volgens hen reeds een overeenkomst was. Waarop ik zei dat dat klopte en dat dat juist mijn hele probleem is... er is al een overeenkomst en er is al betaald. Ik ben akkoord gegaan met 53 euro en niet 106 euro.

Zoals eerder gezegd hebben ze de mail en ftptoegang afgesloten, dus ik kan bestellingen niet bekijken en afwerken en loop nu dus nog schade op ook...

Ook werd mij meermaals omfloerst verteld dat ik niet zo moest zeuren en dat Strato uit coulance de boel heeft teruggezet (overigens adverteren zij met het feit dat ze alles kunnen terugdraaien. Is dus gewoon bedrijfsvoering en geen coulance). Dat die coulance mij 53 euro kost was mijn probleem, zeg maar...

Blijkbaar zijn een paar tientjes belangrijker dan het behouden van een klant die honderden euro's per jaar bij ze uitgeeft...
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.