Afgelopen zaterdag 21 januari 2017 heb ik geparkeerd aan de radioweg bij no. 64
(Ik ging schaatsen met mijn familie)
Ik heb ingelogd bij Parkmobile om 13.14 uur en bij het uitgeloggen om 17.18
zag ik op de parkmobile app dat ik was aangeslagen voor € 12,95
en in een verkeerde zone:12142 - Amsterdam - Overtoom (normaal kost deze locatie ± 0,80 ct)
Ik woon bovendien in West in de Overtoombuurt en heb daar eenparkeervergunning.
Wat is hier gebeurd?
Ik heb zaterdag rond 17 30 - 45 uur telefonisch contact opgenomen met ParkMobile (a € 1 -) en kreeg het advies via de mail bezwaar te maken. Dat heb ik gedaan.
Ik heb op 23 januari een parkeerboete ontvangen a € 38,20
waarin vermeld dat ik op 21 januari om 14.42 uur met mijn auto kenteken 72PSXZ op de radioweg no 64 stond zonder daarvoor te betalen.
Deze boete geeft aan dat ik gescand ben door parkeerbeheer Amsterdam aan de radioweg en is dus het bewijs dat ik niet met mijn auto in de zone12142 Overtoom Amsterdam stond die in mijn ParkMobile historie staat vermeld rond deze tijd.
Ik heb in mijn bezwaar gevraagd of ParkMobile het verschuldigde bedrag van € 12,95 wil wegstrepen, en mij eenbewijs stuurt van het feit dat er een fout is gemaakt, zodat ik een bezwaar kan indienen bij parkeerbeheer tegen de parkeerboetedie ik heb ontvangen.
volgens Jolanda Gillebaard van de ParkMobile klantenservice
ParkMobile heeft mijn opdracht ontvangen om te parkeren in zone 12142 Overtoom Amsterdam en heeft ParkMobile gedaan wat het moet doen nl een parkeeractie starten.
Hoe kan ik vanuit de radioweg in Amsterdam Oost met de Parkmobile App een opdracht geven om een parkeeractie te starten aan de overtoom in west?!!
Het is spijtig dat u dit heeft gedaan op basis van de ‘zones in de buurt’ optie en dat dit fout is gegaan.
Als ik gebruik had gemaakt van de optie ‘zones in de buurt’ dan zou ik van de ParkMobile App suggesties gekregen hebben voor parkeren in de buurt van de radioweg en niet zone 12142 Amsterdam Overtoom.
Helaas dien ik u te melden dat deze optie in de App. gebruik maakt van de GPS in uw telefoon. Helaas is de GPS in een telefoon niet altijd even nauwkeurig. Onze App. zal dan gebaseerd op de verkeerde informatie van uw toestel een verkeerde suggestie doen. Tot onze spijt kunnen wij, zoals wij eveneens vermelden in onze voorwaarden, geen verantwoordelijkheid nemen voor de werking van de diensten van derden, waaronder uw telefoon.
Dus ParkMobile suggereert dat de gemaakte fout komt door een fout in mijn telefoon?
De gebruiker blijft echter te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de juiste opgave van het parkeerzonenummer van het betreffende gebied. Helaas kunnen wij u niet tegemoet komen in de kosten, onze excuses voor het ongemak.
Wie kan mij helpen/ adviseren met deze topic?