BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Sony Xperia Z Phonehouse

Bijdrage door gebruiker
05-11-2013
4 reacties
Hallo

Ik heb onlangs een Sony XperiaZ gekregen bij een nieuw Hi abonnement. Ik heb dit abonnement afgesloten via de Phonehouse.
Nu na een paar maanden laadt mijn telefoon niet meer op. Uiteraard heb ik garantie, dus ik met goede moed naar de Phonehouse. De medewerker begreep mij volledig en stuurde de telefoon ter reparatie.
Na een week kreeg ik bericht dat ik hem weer op kon halen. Toen ik aankwam bij de winkel kreeg ik het slechte nieuws dat mijn telefoon niet meer gemaakt kan worden. De connector van de micro usb was kapot. Er was een pinnetje afgebroken op het moederboard. De kosten voor het maken waren duurder dan het toestel dus kreeg ik de telefoon ongeprepareerd terug.
De uitleg van de reparatiepartij was "gerepareerd door derden of zelf aan geknoeid!" . Met andere woorden, ik had volgens deze maatschappij de telefoon zelf proberen te repareren of laten repareren. Hierdoor is de telefoon ook stuk gegaan.
Dit is natuurlijk reinste onzin. Ik heb gewoon garantie dus ga er echt niet zelf aan sleutelen.
De Phonehouse zou mij de volgende dag terugbellen omdat ze het zelf ook niet geloofden. Ze gingen bellen met de reparatie maatschappij en eiste een foto van de schade.
Na een paar dagen(niet de volgende dag) ben ik langs gegaan om te horen hoe het zat. De shopmanager van de Phonehouse vertelde dat ze contact gehad hebben met de reparatiemaatschappij. Een wazige foto en de tekst, kapot door eigen schuld is alles wat ze mij konden laten zien. Ze beweren dat IK de telefoon kapot heb gemaakt!! Ik heb nooit de telefoon raar gebruikt, laten vallen en of opzettelijk kapot gemaakt. Ik gebruik al jaren micro usb en heb nog nooit problemen gehad! Een oplader past er toch op 1 manier in zou je zeggen??
Als klap op de vuurpijl kreeg ik nog een rekening onder mijn neus gedrukt van de shop manager van meer dan 50 euro (onderzoekskosten)!
HI geeft mij een boete van 25 euro omdat ik een kapot lease toestel inlever en de rest van mijn looptijd (1,5 jaar) krijg ik het goedkoopste leen toestel wat ze hebben. Dit terwijl ik voor mijn Xperia iedere maand lease kosten moet betalen. Zucht…
Toch maar even Sony gebeld om te bevestigen of ze daadwerkelijk de telefoon opgestuurd hebben. Na 6 minuten in de wacht te staan, krijg ik het bericht “u wacht te lang en de verbinding wordt verbroken”. Zucht.... weer 1 euro verspild...
Ge-chat met Sony, geen Nederlandse werknemers aanwezig, Zucht.. In steenkolen Engels krijg ik te horen: go to your dealer!
Nu ligt de telefoon nog bij de Phonehouse en heb ik nog geen oplossing voor mijn kapotte telefoon. Wat moet ik nu doen? De schuld op mij nemen en de factuur betalen? De boete van HI accepteren en 1,5 jaar lang dik betalen voor een flut toestelletje?
Word ik hier nu echt opgelicht door deze grote bedrijven?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.