Ik heb een gebruikte Sony Xperia gekocht, topmodel uit de lijn, netjes met met fabrieks garantie. De verkoper gaf later toe dat het toestel al vaak stuk gegaan was, zo vaak zelfs dat zijn zoon de ellende zat was en een Samsung voor hem gekocht had.
Ik had toch nog goede hoop. ( al had ik eerder zeer slechte ervaringen met Sony) Al snel ging het toestel toch stuk, contact gezocht met de hulpvaardige Xperia hulplijn. Als nieuw kreeg ik het weer terug.
Ik was enorm voorzichtig, mocht niet de accu te leeg laten worden, niet te lang filmen, of lang opladen, dan werd het ding immers te heet en dan gaat ie stuk. Niet veel later was het toch weer raak, camera stuk. Weer contact gezocht met Sony. Blijkt het toestel nu voor de 7e ! keer stuk te zijn.
De reparatuer, Dynafix heeft (alweer) vergeten te melden dat het ook het binnenwerk ( = ander IMEI ) een heeft vervangen zodat de reparaties niet te koppelen zijn. Na 7 reparaties is natuurlijk het vertrouwen compleet verdwenen. Ik heb gevraagd om een ander toestel (ik wil ook wel bijbetalen om van dit onding af te komen) maar Sony belt/mailt niet terug zoals beloofd, maar wil me gewoon het opgelapte toestel weer terug sturen. Moet ik dat accepteren ?
Dank voor het meedenken.