BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Sms diensten Vodafone

Bijdrage door gebruiker
11-11-2016
4 reacties

Voordat mijn abonnement bij Vodafone beëindigd wordt wil ik de toekomstige en huidige abonnees inlichten over het volgende.

2 jaar geleden ben ik van T-Mobile overgestapt naar Vodafone i.v.m. een aanbieding van een nieuw abonnement bij Vodafone een IPhone 4S geleverd zou worden. Voorwaarde was o.a. dat mijn nota’s automatisch afgeschreven werden. Ik ben akkoord gegaan met de voorwaarden waarna het volgende is gebeurd.

Vanaf dag 1 maakte een SMS dienst gebruik van mijn nieuwe IPhone en nieuwe simkaart.

Omdat mijn nota’s automatisch werden afgeschreven en ik mijn provider vertrouwde, daar ik bij T-Mobile nooit problemen of klachten heb gehad, ik niet in de gaten had dat mijn nota’s vanaf het begin veel te hoog waren. Ik moest ook nog wennen aan mijn IPhone. Volgens Apple is een IPhone veilig en Vodafone heeft mij nooit gewaarschuwd dat een SMS dienst gebruik maakte van mijn GSM.

Het volgende is gebeurd, nog eens 3 SMS diensten hebben mijn telefoon gehackt, gevolg dat mijn laatste nota’s opliepen van € 70,74 naar € 137,69, € 178,49, € 203,28 en als klap op de vuurpijl € 239,22. De laatste nota’s heb ik via mijn bank geweigerd.

En nu begint de ellende, ik heb aangifte gedaan bij de politie in Leidschendam, die hierover een rapport hebben opgesteld. Ik ben minimaal 15 keer naar de Vodafone winkel in Leidsenhage geweest, die mij steeds met mooie beloftes naar huis stuurde met de melding dat alles geregeld zou worden. Ik heb een heel dossier gemaakt met de diverse contacten via Facebook en E-mail met Vodafone. Steeds kreeg ik andere uitleg en antwoorden, maar steeds met de melding, ja mevrouw maar u moet het toch echt betalen. Totaal is bij mij ruim € 1077,56 aan SMS diensten in rekening gebracht. Hiervan heb ik vergoed gekregen van Vodafone een bedrag van € 327,30, omdat dat de SMS dienst was die met mijn nieuwe Sim kaart en nieuwe IPhone mijn GSM al gehackt had.

Mijn GSM werd vervolgens geblokkeerd door Vodafone. Ik kon niet bellen, de SMS dienst werd geblokkeerd zodat ik ook de enkele vrienden die alleen kon SMSsen niet kon bereiken. Er werd geëist dat ik alle bedragen per direct moest betalen. Tel even op hoeveel dat niet is!

Wat nu het ergste van alles is, wat ik diverse keren heb aangegeven bij Vodafone, ik ben chronisch ziek en heb mijn mobiel hard nodig als er onderweg iets mocht gebeuren. Vodafone had hier lak aan, zij hebben mijn gezondheid in gevaar gebracht door mijn communicatie middel te blokkeren. Het gevolg was dat ik de deur niet meer uit durfde te gaan. En voor het geval Vodafone dit gaat aanvechten, ik heb medische dossiers die mijn chronische ziektes bevestigen.

Vodafone heeft financieel geprofiteerd van de ongewilde SMS diensten die gebruik hebben gemaakt van mijn GSM. Mijn vraag aan Radar, Kassa en de Ombudsman is, mag dit allemaal maar en kan een rechtszaak aangespannen worden tegen Vodafone? Buiten mijn gezondheidsproblemen heeft Vodafone mij financieel in de problemen gebracht, want mijn IPhone zou alleen maar geactiveerd worden als ik alles betaald had. Zie specificatie van de nota’s. In een woord schandalig en een provider die ik nooit aanraad bij wie dan ook!

Wie heeft dit soort excessen ook meegemaakt bij deze provider?? Graag hoor ik commentaar van wie dan ook.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.