BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Slechte service saturn

Bijdrage door gebruiker
09-02-2014
17 reacties
In januari 2014 heb ik bij de Saturn vestiging in Venlo een harde schijf gekocht. Dit product is gisteren kapot gegaan (binnen 1 maand).
Bij het testen van de harde schijf vond een de medewerkster het nodig om de aangesloten harde schijf rustig te bewegen op zijn kop te houden.
Helaas is de harde schijf niet meer benaderbaar waardoor er veel dat verloren dreigt te gaan. De harde schijf bevat vertrouwelijke gegevens en data waarvan de reproduceertermijn zeker enkele weken bedraagt. De medewerkster en later een medewerker van de serviceafdeling vertelde rustig dat herstel van de data wordt uitgesloten door de algemene voorwaarden. Volgens de medewerker is de klant zelf verantwoordelijk voor de data op de harde schijf. Desgevraagd heeft de medewerker de bepaling apart vermeld op een vel papier.
In de beleving van Saturn moet iedereen die een harde schijf koopt er gelijk een tweede bij kopen. Het kan immers gebeuren dat Saturn een slechte harde schijf levert en de klant zo stom is geweest om de gegevens niet ook op de PC te bewaren of een tweede harde schijf.
Door Saturn wordt voorbijgegaan aan de doel van een harde schijf. Namelijk het opslaan van data. Of dit middels een interne of externe harde schijf verloopt is niet ter beoordeling van Saturn.
Kan Saturn zich terecht beroepen op de algemene voorwaarden? Naar mijn mening is er ook nog iets als productaansprakelijkheid (schade ontstaan door een slecht product).
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.