Slechte ervaring met Central Point
Even vooraf: ik ben ondernemer, ik heb een klein bedrijfje. Met twee telefoontoestellen. Zo klein dus.
Maar wel met een ISDN aansluiting, want ook een fax.
Omdat de telefoontoestellen na 10 jaar wat gammel werden heb ik op internet nieuwe gezocht, en gevonden. De tiptel 290 leek wel goed, en was bij Central Point niet te duur. En wat belangrijker was: snel in huis.
KPN gebeld met de vraag aan welke eisen de nieuwe telefoons moeten voldoen. Tja, dat moesten ISDN telefoons zijn.
Afijn besteld, 250 euro overgemaakt, en de dag erna werden ze al geleverd. Toen begon het grote aansluit-probleem. een toestel uitgepakt en getracht aan te sluiten. Geen sjoege. Op internet de gegevens van de telefooncentrale (NT-kastjes en Ultravox) opgezocht, maar zonder resultaat. KPN weer eens gebeld, die weten niets, willen alleen maar abonnementen verkopen...
Tiptel gebeld, aardige hulpvaardige mensen, die mij uiteindelijk vertelde dat ik geen ISDN telefoons moest hebben, maar gewone analoge. Niets aan de hand toch? Ruilen toch? Dat valt tegen!
Bij Central Point aangegeven dat de verkeerde telefoons waren besteld, dat ik er 1 had uitgepakt om te proberen, en dat ik ze wilde ruilen tegen analoge.
De volgende dag een mail dat ze 1 telefoon terugnemen, tegen 60 euro retourfee. De andere namen ze niet terug, want de doos was geopend.
Dus maar eens de telefoon gepakt en Central Point gebeld.
Ik werd te woord gestaan door een zeer bitse mevrouw die mij duidelijk maakte dat ik geen consument was, maar bedrijf, dat ik dus niets kon retourneren, behalve een dichte doos tegen een schandalige retourfee.
Tja, dat ik geen consumentenbescherming geniet, dat zal dan wel, maar het feit dat je als ondernemer gewoon ernstige financiële risico's loopt als je daar iets besteld, is me nu pijnlijk duidelijk geworden.
Ik zit dus nu met 2 spiksplinternieuwe ISDN telefoons, waar ik helemaal niks aan heb. Met een kater over dit hele gebeuren en met boosheid over zoveel halsstarrigheid en zoveel klant -on -vriendelijkheid.
Bent u ondernemer, en wilt u wat bestellen bij Central Point? NIET DOEN.
Bent u particulier, en wilt u wat bestellen bij Central Point? Informeer eerst maar eens wat de retourfee is als het product niet bevalt.
Wat te doen? iemand een idee?