BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Simpel(e) oplichters?

Bijdrage door gebruiker
19-09-2012
2 reacties
Ik heb een abo bij simpel. Toen ik het abonnement afsloot zijn er 5 maanden overheen gegaan voor dat ik mijn simkaart thuisgestuurd kreeg. Wegens een fout in hun administratie. Bij het afsluiten was de actie "6 maanden gratis internet bij het afsluiten van een nieuw abonnement".
Nu na 5 facturen verder te zijn betaal ik nog steeds gewoon abonnement kosten. Vandaag gebeld. Kreeg te horen.."na 2 jaar ontvangt u 6 maanden gratis abonnement."dat is in de reclame destijds niet of niet duidelijk aangegeven. Kunnen ze dit zo maar doen?
Tevens mijn facturen. Op de facturen staan geen specificaties vermeld. Die kan je online inzien.. maar boven de specificaties staat "kan afwijken van de werkelijke kosten".. hoe kan ik nu een correct overzicht krijgen. Voorbeeld. Binnen mijn belbundel op een datum naar een mobiel nummer gebeld, 7 minuten lang, waarvoor ik €3,50 moest betalen. Na 2 uur datzelfde nummer weer gebeld en dit keer gratis?!
Ze doen maar wat, en niemand heeft dus daadwerkelijk overzicht of controle. Bij navraag hierna konden ze me niet vertellen hoe dit nu gecontroleerd kan worden??!!
Ja, ik kon een papieren factuur ontvangen... maar moest daarvoor betalen!! Belachelijk gewoonweg. De online specificatie MOET m.i. gewoon kloppen!
Mag Simpel hier mee weg komen?.. Is er een manier om mijn contract te verbreken wegens bovengenoemde redenen?.. Een klant moet ten alle tijden kunnen rekenen op de integriteit van hun provider. Duidelijke en correcte facturen zijn toch normaal?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.