Na van alles geprobeerd te hebben wend ik mij tot u. Ik word namelijk simpel van Simpel.
Mijn moeder heeft geen telefoonabonnement bij Simpel, toch wordt er 27 februari en 27 maart beide data 2x 10 euro van haar rekening afgeschreven. Ik heb daarop met Simpel gebeld, 29 maart en de situatie uitgelegd. Zij gaven toe dat er was gefraudeerd, zij gaven ook toe dat dit bij Simpel heel makkelijk (simpel) kan omdat zij niets controleren! Het positieve zeiden zij is dat het ook weer heel gemakkelijk ongedaan gemaakt kan worden…
Ik moest een briefje schrijven en een kopie van de ID kaart en afschrift van mijn moeder opsturen, zij zouden per direct ervoor zorgen dat er niets meer van haar rekening werd afgeschreven en na ontvangst van brief en kopietjes het geld direct terugsturen . 2 April heb ik nogmaals gebeld; de brief was ontvangen en de opdracht om het geld terug te storten was gedaan.
Helaas na een maand was er nog geen geld op de rekening van mijn moeder bijgeschreven. Na veel moeite, 2x 30 minuten in de wacht (vervolgens afgebroken) en 1x 20 minuten in de wacht, kreeg ik contact. In eerste instantie kon de medewerkster van de klantenservice niets terug vinden, maar uiteindelijk bevestigde zij mijn verhaal. Er was inderdaad opdracht gegeven om het geld terug te storten, alleen was dit nog niet gedaan. Na een paar maal met collega’s te hebben overlegd, adviseerde zij mij om nogmaals een kopie van het afschrift en ID kaart op te sturen, dan konden zij het gaan uitzoeken! Omdat ik dit al had opgestuurd en dit ook bevestigd was bij een eerder telefoongesprek gaf ik aan dat ik dit niet van plan was, bovendien zou het niets toevoegen, de fraude was bekend, naam en rekeningnummer van mijn moeder ook. Na weer overleg te hebben gehad zou zij alles doorsturen naar de financiële administratie. Daar ik weinig vertrouwen had in het geheel vroeg ik of zij mij binnen een week via mijn mail zouden laten horen hoe de zaken ervoor stonden. Helaas heb ik niets gehoord en tot mijn ontsteltenis is er op 27 april weer 10 euro van mijn moeders rekening afgeschreven!
Wat blijkt: Frauderen bij Simpel gaat heel simpel, zij controleren namelijk niet. Bij het ongedaan maken geven zij geen thuis, blijkbaar minder simpel.
Simpel is zeer moeilijk te bereiken, 2x 30 minuten en 1x 20 minuten in de wacht vind ik niet acceptabel. Blijkbaar zijn er veel klachten!
Gemaakte afspraken komen zij niet na
Ik hoop dat u wat voor mij en mijn moeder kan betekenen