Ik zit nu net een maandje bij de telecomprovider 'Simpel', maar Simpel is alles behalve dat wat het zijn moet;
6 April 2012 heb ik een abbonement afgesloten. Heb 2 - 3 weken moeten wachten op mijn SIMkaart. Toen ik erna (de exacte datum weet ik helaas niet) mijn SIMkaart vervolgens kreeg duurde het nog een week of meer voordat 'ie geactiveerd werd. Dit zou gewoonweg via de site moeten kunnen maar des tijds lag de site plat, en kon ik dus niets.
Heb vervolgens gebeld en een half uur tot 45 minuten in de wachtrij moeten staan voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Heb er nog geen vijf minuten mee gesproken of het probleem was opgelost; de kaart was geactiveerd.
Vervolgens kom ik erachter dat de GPRS geblokkeerd was. Dit schijnt standaard te zijn bij de provider. Ik wéér gebeld, maar kreeg na een half uur nog niemand aan de lijn en heb dat laten liggen. Na uren prutsen en doen, kreeg ik het voor elkaar om de GPRS van de blokkade af te halen...
Vervolgens koop ik een nieuw toestel, en wil ik er een internetbundel bij aansluiten; zo gezegd, zo gedaan - dacht ik. Dacht via de website mijn internetbundel te activeren, kijk ik bij mijn SIMkaart gegevens op de website, waar alle informatie staat over mijn abbonement, staat er dat mijn internetbundel NIET geactiveerd is.
Ik heb nu al met al 2 uur gebeld, en heb 13 SMSjes verstuurd met een abbonement van
100 SMSjes
En
300 belminuten... Waarom is dan in HEMELSNAAM mijn SIMkaart geblokkeerd? Ik kan nu helemaal niets! Ik ben niet van plan weer te gaan mailen en bellen; je krijgt geen antwoord, en al zeker niet via de mail.
Ik moet m'n tweede factuur nog krijgen, maar wil van mijn abbonement af. Ik ondervond dus net dat er een opzegtermijn van 14 dagen is, maar het duurde verdorie al 2 - 3 weken voordat ik de kaart kreeg, en vervolgens weer een week dat ik pas kon bellen, dus die voorwaarde is regelrecht belachelijk, want voordat ik de kaart ook maar in huis had, was mijn termijn al verstreken.
De mensen van Simpel zijn gewoon een stel oplichters die mensen alleen maar de schulden in willen jagen en alleen maar geld willen incasseren. Nou, niet bij mij! Ik wil er vanaf, per direct. Wil mijn geld terug; ik ga niet betalen voor services die ik niet krijg. En dan staat er ook nog onder aan de mail: voor vragen, neem contact op met de klantenservice... Klantenservice? Waar?! Simpel beantwoord alleen wanneer Simpel er zin in heeft... Als je een bedrijf start, sta er dan ook en kom de voorwaarden na! Want vanaf de kant van Simpel wordt er, in mijn ogen contractbreuk gepleegd; jullie komen de voorwaarden niet na en is het mijn recht om per direct het abbonement op te zeggen.
Gegroet,
Een ontevreden klant
Manuela