Onlangsvroeg ik raad over de zeer slechte ADSL-ontvangst. Ik kreeg een aantal tips binnen: de mogelijke oorzaak kon wel eens bij de buren liggen die van hun bedrijf een thuiswerkplek hebben met een zeer sterke ontvangst. De buurman heeft zijn modem meegenomen naar de helpdesk van z'n bedrijf waar ze een ander kanaal hebben genomen. De ontvangst blijft zeer slecht, om de haverklap wordt de verbinding verbroken, ook als de deuren van de meterkast en de computerkamer open blijven staan. De helpdesk van CompuServe, de provider, biedt geen uitkomst. De een zegt dat de kabel van het modem naar de splitter niet langer mag zijn dan 30 cm (de lengte is ca. 1.20 m), de ander zegt dat het modem verouderd is (is 4 maanden oud), weer een ander zegt dat de meterkast niet de juiste plaats is voor het modemen Cable1, die een monteur heeft gestuurd voor de aanleg van ADSL destijds zegt dat zij niets fout hebben gedaan. Zij adviseren weer een extra antenne. Wie weet goede raad? Alvast bedankt daarvoor! Maar tenslotte nog dit: ik ben een beginneling met internet en ADSL, dus ik hoop dat er eenvoudig gestelde adviezen komen.