Onlangs heeft een monteur van Cable 1 ADSL aangebracht ende laptop van een adresgenoot en mijn desktop aangesloten. De routerbevindt zichin de meterkast op de begane grond, mijn PC staat in een kamer op de 1e etage, schuin boven de router. Door tijdnood kon de monteur niet het geplande kabeltje naar m'n desktop aanbrengen en heeft hij mij een wireless modem verkocht (802.11g USB Dongle). Zelf constateerde de monteur al dat de signaalsterkte laag was. Hij adviseerde me de deur van de computerkamer open te laten staan (voor de zomer o.k., voor de winter niet!)Om te kunnen internetten met een lage tot zeer lage signaalsterkte, moet ik niet alleen de kamerdeur open laten staan, maar ook die van de meterkast en dan nog kan ik vaak geen verbinding krijgen of gaat het internetten erg langzaam. We hebben ADSL van CompuServe, downstream 5120, upstream 830 Kb/s. Na m'n klacht over het bovenstaande bij Cable 1 stelde men voor om terug te komen, maar mocht de monteur niets fout hebben gedaan, dan moest ik voorrijkosten en arbeidsloon betalen. Heeft Cable 1 zich met een Jantje van Leiden van de klus afgemaakt of niet? Zijn er oplossingen die een digibeet zelf kan oplossen? De monteur sprak over een verlengsnoer voorhet wireless modem. Alvast hartelijk bedankt voor goede adviezen!