BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Siemens SL75

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
12-01-2007
  •  
3 antwoorden
  •  

Beste Kassa,

Ongeveer 6 maanden geleden heb ik de Siemens SL75 gekregen naast een abbonement bij orange, een mobiele telefoon met een, naar mijn mening, fraai design. Al na een week vertoonde het toestel mankementen in de vorm van uitvallen en mediabestanden die niet afgespeeld wilden worden. Ik ben ermee terug gegaan naar de Orange Shop, waarna ik me weg heb laten sturen met de woorden 'kijk het nog maar een weekje aan'. Na dat gedaan te hebben, ben ik met hetzelfde verhaal weer teruggekeerd naar de winkel en hebben ze besloten het toestel op te sturen ter reparatie. In totaal ben ik hem drie weken kwijt geweest. Toen ik het toestel terug kreeg, in de veronderstelling dat het probleem verholpen zou zijn, werd ik na minder dan anderhalve week alweer geteisterd door dezelfde problemen, ditmaal inclusief het probleem dat het aan- en uitzetten van het toestel tergend langzaam duurde en het toestel tijdens dit proces regelmatig vastliep, waarna ik nogmaals naar de winkel ben gegaan. Diepontdaan ('hoe kan dit nou! Dit hebben we normaal nóóit!' Oftewel, het vaste verkoperspraatje) hebben ze me een nieuw toestel beloofd, welliswaar wederom een Siemens SL75. Deze heb ik inderdaad binnen twee weken ontvangen, maar had een heel ander probleem: hij was gelocked. Normaliter zou dit probleem voor een telefoniezaak snel opgelost moeten zijn, maar geen enkele medewerker scheen te weten wat er aan de hand was waarnaar ze het toestel terug hebben gestuurd naar de fabrikant. Na nogmaalstwee wekenwachten kreeg ik een bericht dat er weer een nieuwe Siemens voor me lag te wachten, die, u raad het waarschijnlijk al, óók gelocked was. Ditmaal werd er wat grondiger naar het probleem gekeken en kwamen ze er al na enkele dagen achter dat deze blokkering in de winkel verwijderd kon worden. Na het toestel, ongeblokt, mee naar huis te nemen, groeide mijn frustratie flink toen na minder dan een week alweer bleek dat ook dit toestel dezelfde fouten vertoonde. Ik ben terug naar de winkel gegaan en heb aangegeven dat ik het nu toch echt zat was. De telefoon was overduidelijk niet goed en een eerdere reparatie had niet geholpen. Op mijn vraag of ik een andere telefoon uit mocht zoeken, werd echter glashard geantwoord dat dit niet mogelijk was. Je kunt slechts binnen twee dagen kiezen voor een andere telefoon. Nu wil ik niet bijdehand overkomen, maar als een reparatie al drie weken duurt, hoe moet ik dan binnen twee dagen weten dat mijn telefoon kapot is én niet gemaakt zal kunnen worden? Maar ze bleven bij hun standpunt, een telefoon van een ander merk konden zij me niet meegeven. Op de vraag wat ik nu dan moest, met een kapotte telefoon, konden ze me uiteraard geen antwoord geven. Ik voel me absoluut geen serieus genomen!! Als laatste optie heb ik naar Siemens zelf gemaild en het verhaal voorgelegd. Het is immers een product van Siemens en ik ga er vanuit dat zij streven naar een optimale kwaliteit van hun producten. Ik kreeg echter een mail terug dat ik de telefoon moest opsturen als ik deze wilde laten repareren. Dit terwijl ik al duidelijk had aangegeven dat dit met de anderetelefoon die ik had al was gebeurd en dat dit niets had uitgehaald. Op de vragen die ik in mijn bericht had gezet, zijn ze ook niet ingegaan. Heel klantgericht Siemens, goed werk..

Kortom: wat heb je aan garantie als je alsnog naar huis wordt gestuurd met een kapot product?

Met vriendelijke groet,Rachelle Loot

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.