Onlangs had ik een nieuwe mobiel nodig. Ik had er eentje met een Orange vast abonnement. Ik had op internet gelezen, dat de Consumentenbond de Siemens A65 tot beste koop had uitgeroepen. Ik heb nog geinformeerd bij Orange of mijn abonnement daar op 'paste', dat was geen probleem.
Siemens A65 gekocht. Vervolgens blijktmijn sim-kaart helemaal niet te passen! Teruggebeld naar Orange: 'Nee meneer, dat kan inderdaad niet.' En dat had ik juist geinformeerd...
Dus toestel maar ergens simlockvrij laten maken.
Vervolgens op zoek naar een connector voor mijn mrHandsFree carkit. Zou je m.b.v. een cdrom moeten bestellen. In de winkels is die namelijk nergens te koop. Uiteindelijk heb ik op de site van mrHF de connector, c4314, gekocht. Ontvangen. Geprobeerd. Werkt niet! Ik Siemens gebeld: 'Nee meneer, op de A65 kan geen carkit.' Ik natuurlijk boos op mrHandsFree, want die hebben mij een connector verkocht die niet werkt! En boos op Siemens, want welk toestel kan anno 2006 nou niet op een carkit?
Daarnaast mist het toestel al opties zoals camera, bluetooth e.d., maar dat heb ik op de koop toegenomen.
Maar vanwege het feit dat er niet eens een carkit op aangesloten kan worden, en dat iedereen (Siemens, Orange, mrHandsFree) gewoon foute informatie verstrekt, waardoor je dus feitelijk een verkeerd/matig toestel koopt, vind ik onacceptabel. Maar ja, wat kun je er aan doen?
En als de Consumentenbond dan nog zegt dat dit de beste koop is?... dan zakt mijn broek wel af.
Zijn er meer mensen met dergelijke ervaringen?