BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Shock-Bill Vodafone na internet buitenland, foutieve waarschuwing.

Bijdrage door gebruiker
02-01-2013
7 reacties
Beste mensen,

Ik heb mij zojuist aangemeld bij Kassa omdat ik vandaag erg ben geschrokken van een rekening die geïncasseerd is door Vodafone.
Het gaat hier om een rekening van €800,- en dat is enorm veel geld voor een student die in het buitenland studeert.

Momenteel studeer ik in Praag en daar heb ik dan ook mijn iPhone met iPhone Smart55 abonnement gebruikt. Voor de duidelijkheid, binnen dit abonnement is het toegestaan om 60 dagen per jaar te sms'en & te internetten vanuit je bundel in Paspoortlanden, waar Tsjechië ook onder valt. Binnen mijn bundel heb ik 1400MB aan internet ruimte.

Nu schrik ik natuurlijk erg van een rekening van €800,- want dit had ik niet verwacht. Het gekke is alleen, dat er volgens mijn rekeningoverzicht op 21.10.2012 om 5:58AM voor 1.685.700 KB is gedownload door mij (a €460,-!! ex. btw) en dat ik op 25.10.2012 (pas) een sms krijg met: "Je hebt 75% datavolume binnen je bundel verbruikt." Ik ben na de 25e van oktober dan natuurlijk ook minder gaan internetten, maar in mijn beleving kan 1.685.700 KB nooit 75% van 1400MB zijn. Daarnaast kan ik mij ook echt niet indenken wat ik heb kunnen downloaden om 5:58AM voor bijna 1,6GB.. Is daar ook niet een soort bescherming voor? (http://europa.eu/rapid/press-release_IP-10-843_nl.htm?locale=en)

Ik vind het erg spijtig dat ik de 25e een sms heb gehad betreffende het 75% verbruik uit mijn bundel. Ik ben toen minder gaan internetten maar al het dataverkeer vanaf 21.10.2012 was (hoe kan het ook anders) al buiten de bundel, dit zijn dus ook al allemaal extra kosten.

Volgens het tarieven overzicht van Vodafone (http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg30/pdf/tarieven/tarieven_iphone_smart_20111017.pdf) behoor ik ook een sms te krijgen wanneer ik (90%!) van mijn databundel tegoed verbruikt heb. "Als het databundeltegoed voor ongeveer 90% verbruikt is wordt hiervan per SMS een melding gestuurd."
Deze heb ik helaas ook niet mogen ontvangen, erg jammer.

Nu dus mijn vraag, hoe sterk sta ik eigenlijk? Of wat kan ik doen?
Ik heb expres de sms meldingen aangezet op MyVodafone maar voel mij slecht geïnformeerd en erg vervelend, aangezien ik altijd met veel plezier klant ben geweest bij Vodafone.

Alvast bedankt voor de reacties.


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.