BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

scharnieren defect van olidata notebook

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
16-11-2006
  •  
6 antwoorden
  •  

Hallo beste mensen.

Heb in feb 2005 een OLIDATA notebook gekocht. Nu zijn de scharnieren gebroken. Kan het scherm dus niet meer of nauwelijks omhoog klappen. Volgens de pickup service van IRS is het niet meer binnen de garantieperiode (2 jaar). Er is dus niets meer aan te doen. Of ik moet dereparatie zelf betalen (+/-70euro) en ik ben dan ook nog eens mijn notebook voor een half jaar kwijt.

Ik had ook al vanaf het begin problemen met de accu. Na eindeloze discussies,dure telefoontjes (70eurocent/min) en maandenlang de notebook moeten missen kreeg ik de notebook uiteindelijk terug met nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb het dan maar hierbij laten zitten en alleen nog maarop netkabel gewerkt.

Mijn vraag is, klopt hetdathet probleem met de scharnieren buiten de garantieperiode valt? Mag ik van een notebook niet verwachten, dat hij langer meegaat? Ik wil hierbij nog aanmerken, dat ik als enige persoon en dat ook keurig mijn notebook gebruik. Waar heb ik dan wel 2 jaar garantie op?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.