BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Schade aan telefoon door stekker action

Bijdrage door gebruiker
10-10-2016
16 reacties

Ik heb een memorycard gekocht bij de action, om gegevens over te zetten naar mijn nieuwe mobiele telefoon. De stekker van de memorycard is afgebroken en zit vast in mijn telefoon. Action wil dat ik de telefoon naar hen opstuur, om de telefoon te repareren. Als ik de telefoon naar het antwoordnummer verstuur, dan is deze niet verzekerd onderweg. Raakt de telefoon kwijt, dan is het volgens action mijn probleem.
Verzeker ik de telefoon wel voor onderweg, dan wil action deze kosten niet vergoeden, omdat het zo in hun policy staat.

Action vraagt mij de telefoon te versturen, maar wil in geen van beide gevallen de kosten dragen, terwijl het apparaat kapot is door een ondeugdelijke stekker die ik bij action gekocht heb. Dit klopt toch niet?
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Wat zijn de plichten van een bedrijf dat schade heeft veroorzaakt?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.