BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Satelietbellen in Italie

Bijdrage door gebruiker
11-11-2015
10 reacties
In september op terugreis van vakantie kregen we pech met onze aanhanger. Dat resulteerde in frequent bellen naar de ANWB vanaf de pechstrook van de snelweg net boven Milaan.
De ANWB heeft alles netjes geregeld. In oktober ontving ik een nota van tele 2 met daarop een bedrag van 230 euro voor "Bellen/Sms'en/Mms'en vanuit het buitenland"
In de specificatie bleek dat er voor 6 gesprekken naar de ANWB alarmcentrale een tarief van €4,20 gerekend was.
Hierover heb ik met de klantenservice van tele 2 gebeld. De eerste maal gaf de medewerker na lang aarzelen en ruggespraak met collega’s aan dat hij niet bevoegd was en dat hij dit door zou sturen naar de financiële afdeling. Binnen 2 tot 10(!) werkdagen zou ik informatie krijgen. Hij vertelde me ook dat ik de rekening wel moest betalen.
Acht werkdagen later had ik nog steeds een reactie en belde ik de klantenservice weer. De medewerker vertelde me dat ik verkeerd geïnformeerd was. Ik moest zelf bezwaar maken middels de link https://www.tele2.nl/vergoeding/ . Hij kon er wel voor zorgen dat ik voor 2 december 2015 niet afgesloten zou worden.
Gisteravond werd ik gebeld door een medewerker van tele 2.Hij vertelde mij dat de rekening inderdaad idioot hoog was maar dat tele 2 daar niets aan kon veranderen. “U heeft gebeld via satelliet telefoon. Daarom zijn de tarieven zo hoog. Tele 2 is niet van zin dit te betalen. Wij weten niet wat u daar allemaal gedaan heeft en nemen daarvoor geen verantwoordelijkheid. U belde met een buitenlandse provider en daar weten wij niets van.
Ik heb aangegeven dat ik dit absurd vond. Ik heb een abonnement bij tele 2. Een telefoon van tele 2 (Samsung S5). Ik had een normale Samsung en geen satelliet telefoon. Tele 2 stuurt mij sms jes met de buitenlandtarieven - 23 cent voor bellen binnen de EU maar rekent nu ongeveer 20 maal zo veel. De medewerker bleef volhouden dat er niets anders mogelijk was. Hij wilde me wel met andere vragen helpen.
Ik vertelde hem dat ik daar geen vertrouwen in had en dat ik dit verder uit zou zoeken.
Mijn vermoeden is dat dit vaker gebeurt maar dat tele2 dit niet wil aanpakken vanwege een te verwachten kostenpost.
Heeft u eerder gehoord van onbewust bellen via een satellietverbinding met een Italiaanse provider die in de buurt van Milaan schijnt te opereren zoals de tele 2 medewerker mij vertelde?
Kunt u mij adviseren hoe ik hier het beste kan handelen?
Kan ik van deze provider af wegens wanprestatie? Er loopt nu een 2 jarig contract.
Hartelijk dank voor uw reactie.
Met vriendelijke groet

Frans Kolijn
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.