Beste lezer,
Ik heb begin dit jaar van een particulier een nieuwe Samsung S410i (i-mode toestel) gekocht. Hij kreeg dit toestel gratis bij zijn nieuwe abbonement en had het toestel verder niet nodig. Voor 170 euro was hij de mijne. Het is een mooie telefoon met veel functies als een mp3-speler, goede camera (1280x1024), enz.. De leveringsbon zat bij het toestel en ik kreeg het telefoonnummer van die meneer erbij zodat als er nog wat was ik hem er over kon bellen.
Echter, naenkele maandenbegon dit toestel toch mankementen te tonen. Het externe scherm hapert soms (het beeld bevriest of doet het half) en momenteel lijkt het externe schermpje het zelfs niet te doen. Het interne (grote) scherm doet het gelukkig nog wel altijd goed. Maarja, voor een toestel van nog geen jaar oud is dit onacceptabel.
Dus op een goede dag besluit ik maar eens naar een Primafoon hier in Groningen (volgens de leveringsbon (tevens garantiebewijs) kun je gewoon bij een KPN-servicepoint terecht. Maar de Primafoon wil het toestel alleen ter reparatie aanbieden als ik zelf voor de verzendkosten opdraai. Van een vervangend toestelkan al helemaal geen sprake zijn.
Wat is dit voor slechte service? Tot wie moet ik mij nu wenden?! Die meneer van Primafoon zijn dat de telefoon dezelfde weg terug moest als hij gekomen is. Nu heb ik die meneer van wie ik het toestel heb gekocht weer opgebeld, maar (uiteraard) had hij geen zin om mij te helpen. Mensen die zo vriendelijk en aardig lijken te zijn, blijken dat alleen te zijn wanneer ze iets aan je verkopen en er goed verdiend kan worden. Het enige wat ik van die meneer vraag is dat hij contact met KPN opneemt dat hij die samsung terugstuurt voor garantie/reparatie. Maar daar heeft meneer geen zin in, en nu zit ik met een toestel wat binnen de garantie zit, en een leveringsbon die niet op mijn naam staat.
Wat moet ik hier in vredesnaam mee?!
Groeten,
David Joost
P.S. Ik ben gelukkig weer voorzien van een nieuw toestel (Nokia N70), ik heb geen samsung meer genomen! Garantie heb je niks aan als het zo moeilijk is om er aanspraak op te maken. Ikwiler liever geen aanspraak op hoeven maken! Gelukkig heb ik doordat ik nu ben voorzien van een nieuw toestel nu wel meer vrijheid met wat te doen met de Samsung (de hamer lonkt, maar ik hou me in) dus ik zal hem niet missen als hij een paarweken weg is 'voor reparatie'.