BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Samsung S4 camera problemen

Bijdrage door gebruiker
16-11-2015
8 reacties
Mijn dochter heeft een jaar geleden een Samsung Galaxy S4 aangeschaft bij Bol.com voor 380€. Bij het willen gebruiken van de camera geeft het toestel een foutmelding en verschijnt een zwart scherm en loopt de telefoon vervolgens helemaal vast.

Zij heeft van te voren nog gebeld met Bol.com over deze deze klacht en of deze onder garantie gerepareerd kon worden. Ze kreeg de bevestiging dat dit kon, en dus is vervolgens deze telefoon voor reparatie opgestuurd.

Vandaag kregen wij het bericht van Bol.com dat reparatie niet onder garantie plaats kon vinden omdat er "gebruikerssporen op het apparaat aanwezig waren"? Het display zou stuk en beschadigd zijn terwijl deze nog wel gewoon werkte en onbeschadigd was op het moment van opsturen.

Bovendien is de telefoon altijd voorzien geweest van een beschermingshoesje en was zelfs de beschermingsfolie niet eens verwijderd, om maar geen krassen op het beeldscherm te kunnen krijgen. Kortom het toestel is altijd met alle egards behandeld. De reparatiekosten zouden maar liefst 194€ bedragen? En als klap op de vuurpijl moet je ook nog eens 20€ losgeld gaan betalen om je eigendom weer terug te kunnen krijgen?

Wij vinden dit echt stijlloos van Samsung, Bol.com en Ahold als moedermaatschappij, omdat zij niet thuis geven voor garantie. Wij hebben nu de volgende hypothese:

De Samsung Galaxy S4 heeft een productiefout voor wat betreft de camera, waar ze nu willen proberen om er onderuit te komen door de klant al of niet terecht, standaard een gepeperde rekening te sturen?

Nou ben ik niet zo snel kwaad maar bij mij kwam nu de stoom wel ongeveer uit de oren. Wij zelf hebben nu de volgende oplossingen: 1) Wij kopen nooit meer iets van Samsung. 2) Wij kopen nooit meer iets bij Bol.com 3) Wij komen nooit meer in de Albert Heyn.

Als consument heb je verder weinig in te brengen bij dit soort grote bedrijven, doch als meer consumenten dit nu gaan navolgen, kunnen we misschien toch nog iets gaan bereiken? Ik roep een ieder die verder ook negatieve ervaringen heeft gehad met "deze grote drie" dan ook van harte op om deze bedrijven voortaan maar te boycotten.

Nu is mijn vraag of er meer mensen zijn die dergelijke ervaringen hebben met Samsung & Bol.com?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.