BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

SAMSUNG NL: “wij zoeken een passend alternatief voor u”.

Bijdrage door gebruiker
13-11-2016
8 reacties

SERVICE EN SUPPORT SAMSUNG NL:

“wij zoeken een passend alternatief voor u”.

SHAME ON YOU !

Ik ben zeer teleurgesteld (understatement) in de wijze van serviceverlening en ondersteuning van Samsung betreffende mijn z.g.a.n. Samsung S7 Edge. Samsung heeft van haar probleem mijn probleem gemaakt en nu sta ik met de rug tegen de muur.

Begin juni 2016 heb ik, in combinatie met een abonnement bij Tele2, wederom een Samsung mobiele telefoon aangeschaft, dit maal een Galaxy S7 Edge, prachtig toestel.

Helaas sloeg begin oktober het noodlot toe: het toestel viel op de stoep met als resultaat glasbreuk, scherm stuk dus, deels niet meer te bedienen. Via de site van Samsung bleek dat, bij reparatie van het toestel bij haar support centers (reparatiepunt) 295 euro all-in bedroeg en “klaar terwijl u wacht”. En toen begon de ellende:

- Medio oktober telefonisch contact met Samsung’s reparatiepunt te Barneveld om een afspraak ter reparatie te maken (The Phone House): het had geen zin het toestel aan te bieden vanwege het ontbreken aan toelevering van schermen door Samsung. Ook gaf men aan geen zicht te hebben op de leveringstermijn, zou mogelijk enkele maanden kunnen duren;

- Vervolgens telefonisch contact met Samsung. mijn beklag gedaan en een oplossing wil: de medewerker bevestigde het een en ander over het gebrek aan schermen, adviseerde mij af te wachten, Samsung zou mij contacten;

- Aangezien na twee weken geen enkele reactie wederom telefonisch contact opgenomen met Samsung, weer mijn beklag opnieuw moeten doen, alles uitgelegd, etc., etc.: de medewerker adviseerde mij toch het toestel ter reparatie aan te bieden, het toestel wordt dan opgehaald, ik zou daarna worden gecontact en mij zal een “passend alternatief” worden geboden. Hierbij heb ik de medewerker nogmaals gewezen op het feit dat aanbieden eigenlijk geen zin heeft vanwege het ontbreken van de schermen, etc. etc. Desalniettemin werd mij toch verzocht het toestel aan te bieden;

- Bleek dus dat de telefoon nu ter reparatie lag bij Dynafix, ook niet onbekend bij het consumentenprogramma Radar, die bij enkele dagen later mailde met het verbijsterende bericht met ongeveer de strekking: “toestel was niet te repareren vanwege het tekort aan displays. Ik had drie keuzes 1) aanschaf nieuw toestel tegen gereduceerde prijs en wel 435 euro 2) toestel ongerepareerd retour tegen betaling van 59,29 euro onderzoekskosten 3) afstand doen van het toestel;

- Alhoewel Dynafix uiteraard volgens haar voorwaarden en afspraken met Samsung handelt ben ik wel door Samsung op het verkeerde been gezet. Samsung wist heel goed dat Dynafix deze “oplossingen” ging aanbieden, zeker getuige de diverse lotgenoten die ik op het internet heb gezien. Dus eerst gijzelen ze mijn toestel en vragen er een losgeld voor van 435 euro ! Net zo schandalig is die 59,29 euro onderzoekskosten waar eigenlijk Samsung mij mee opzadelt. Als Samsung deze “passende alternatieven” mij vooraf had medegedeeld (dit wist men !) dan had ik het toestel nimmer ter reparatie laten aanbieden op deze wijze;

- Dus maar weer telefonisch contact met Samsung en weer, in niet mis te verstane woorden, mijn ongenoegen gedaan. Het ontbreken van schermen en de gevolgen daarvan kan immers niet ten koste van de consument komen. Het is een probleem van Samsung en niet van de consument. Een echte oplossing die Samsung zou sieren (zeker nu met al die negatieve publiciteit over de nieuwe Note 7 en de rechtszaak m.b.t. beveiligingsupdates van oudere toestellen) een nieuw toestel te leveren voor de reparatiekosten die zij zelf rekenen, namelijk 295 euro. De medewerker was onvermurwbaar, maar wist mij nu te vertellen dat de schermen binnen drie weken leverbaar waren en ik het toestel dus alsnog bij Dynafix kon laten repareren voor 320 euro. Verbazingwekkend nieuws dus, zo ook de reparatie kosten van 320 euro bij Dynafix en 295 euro bij een Samsung repair center !! Alhoewel uiteraard goed nieuws, maar toch weer 25 euro duurder, hetgeen niet nodig was geweest als.. etc.;

- Vervolgens weer telefonisch contact opgenomen met Dynafix en hen mijn laatste bevindingen medegedeeld en dat ik het toestel alsnog wil laten repareren voor 320 euro. Dynafix: hen was niets bekend over levering van schermen op korte termijn, zo ook hadden zij nog geen enkel zicht hierop

- Dan maar weer telefonisch contact met Samsung: men kwam nu terug van haar eerdere bewering en gaf een nu genuanceerdere versie in de vorm van “er komen binnen enkele weken schermen binnen, hoeveelheden zijn niet bekend”. Weer mijn beklag gedaan, maar men kon mij, behalve het eerdere, niets aanbieden.

Ik ben diep teleurgesteld in de handelswijze en serviceverlening van Samsung. Die 435 euro is geen passend alternatief, laat staan of ik dit überhaupt kan betalen (dus niet). Ik sluit niet voor niets telkens een 2-jarig abonnement af in combinatie met een gratis toestel. Rest mij enkel nog mijn gegijzelde toestel vrij te laten geven in de vorm van het losgeld van 59,25 euro aan Dynafix te voldoen, deze te koop aan te bieden op Marktplaats en een gebruikte Apple Iphone 4 of zo voor retour te komen. Maar ondertussen betaal ik nog een kleine twee jaar mijn S7 af. Voor mij (en denk ik vele lotgenoten) geen Samsung meer. Hoe klein kan een dergelijke wereldbedrijf zijn…

Nogmaals: als Samsung een beetje ballen toont, dan komt zij alsnog de door haar gedupeerde klanten tegemoet in de vorm van vervanging van het toestel voor de daadwerkelijke reparatiekosten !

KAN SAMSUNG HIER IN JURISCHE ZIN MEE WEGKOMEN, ZIJ IS IMMERS TOCH IN GEBREKE GEBLEVEN ??!!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.