BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Samsung Galaxy S3 LTE - gebroken scherm, garantie?

Bijdrage door gebruiker
10-11-2013
3 reacties
Hallo,

Ik had een vraag over mijn smartphone: per 30 mei 2013 heb ik een Samsung Galaxy S3 met 4G in mijn bezit. Dit toestel in samenwerking met een 2 jarig contract, die per 1 juli 2013 is ingegaan bij Tele2 (mobiele abonnement). Ik heb al die tijd erg véél plezier aan mijn toestel gehad, tot voor kort: het noodlot toe sloeg: mijn toestel was per ongeluk uit mijn handen geglipt en men raad 't al: er zit een inwendige breuk in het toestel. Als het toestel aan staat, is de barst tot mijn grote verbazing niet te zien (tenzij je het toestel kantelt, dan zie je een soort van 'boog' door het scherm heen lopen. Zoals gezegd heb ik het toestel sinds 30 mei 2013, deze is dus nog geen 6 maanden oud!! Op elk toestel zit natuurlijk een beperkte garantie. Zelf heb ik een fabrieksgarantie van 2 jaar op het toestel zitten.

Nu vroeg ik mij af: in HOEVERRE kan ik mij beroepen op mijn garantie? En: waar heb ik als het ware garantie op? geldt dit alleen maar voor de software of ook zoals in mijn geval: op de hardware?

Van de week kwam ik namelijk al het één en ander tegen op het internet, maar ben niet bepaald véél 'wijzer' geworden van de verhalen. Aan de hand van dit bericht hoop ik dat bij deze te worden. Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen steunen!:-)

Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.