KPN heeft de rinkeltijd van mobiele telefoons standaard op 20 seconden gezet.
Dit brengt veel ongenoegen en extra kosten met zich mee.
Er is vaak geen tijd om een telefoon op te nemen en gaat over op een voicemail bericht wat extra kosten meebrengt voor de beller.
Ook het terug bellen van gemiste nummer brengt extra kosten met zich mee voor de abonneehouder en KPN profiteerd hier duidelijk van.
Volgens KPN is hier niets aan te doen maar dan het volgende:
Als een nummer niet gekoppeld is aan een smartphone is de rinkeltijd wel 90 seconden ook al beweerd KPN dat dit niet zo is.
Ze weten zelf niet eens hoe het zit blijkbaar!
Alles is tegenwoordig (online) in te stellen, waarom dit niet tot zoals het in het verleden was, maximaal 90 seconden.
Op internet zijn veel van dit soort klachten te vinden, ook van andere providers, maar de providers doen er niets aan lijkt het. Allemaal eigen belang duidelijk om maar zoveel mogelijk belminuten binnen te hengelen.
Ook worden er wel instellingen genoemd op internet maar die werken niet. Blijkbaar hebben KPN, en andereproviders, dit al geblokkerd.