BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

retour zenden Tommy Teleshopping, toch hun verzendkosten betalen ?!

Bijdrage door gebruiker
11-05-2010
7 reacties
In maart startte ik deze discussie;

Omdat ik wilde stoppen met roken heb ik onlangs TiJi Stop Smoking-pleisters ad 19,95 besteld bij Tommy Teleshopping. Op hun site stond niet vermeld welke stoffen er in deze pleisters zat. Ook elders op internet kon ik dit niet vinden en besloot de pleisters dan maar te bestellen in de hoop dat dit vermeld werd bij de levering.

Toen ik het product na enkele weken ontving, bleek ook hier geen beschrijving bij te zitten van de aanwezige stoffen. Wel zat er een waarschuwing bij dat het niet gebruikt mocht worden door mensen met een slecht werkende schildklier. Omdat ik de ziekte van Hashimoto heb (schildklierziekte) heb ik ze de volgende dag retour gezonden. De retourzending is bij hen aangekomen, maar ze blijven mij betalingsherinneringen sturen voor hun verzendkosten ad 7,95.

Op de site ‘Wet koop op afstand’ staat vermeld;
Opzegtermijn van zeven werkdagen

Bij elke overeenkomst die op afstand (bijvoorbeeld via Internet of telefoon) wordt afgesloten, heeft de consument een opzegtermijn van zeven werkdagen. Binnen die zeven werkdagen mag hij dus de overeenkomst herroepen zonder opgaaf van redenen. De leverancier mag hiervoor geen boete in rekening brengen. Hoogstens mag hij de kosten voor het terugzenden voor rekening van de consument laten komen.

De retourkosten heb ik zelf betaald.


Update mei 2010;
Tommy Teleshopping heeft de vordering ad 7,95 uit handen gegeven aan een incassobureau, waardoor het inmiddels is opgelopen tot 75,=. Ik heb de mevrouw uitgelegd dat ik hun verzendkosten niet hoef te betalen aangezien ik de retourkosten heb betaald. Volgens hen moet ik de verzendkosten van Tommy ook betalen.

Hieronder de koopvoorwaarde van Tommy's site;
Mocht u niet tevreden zijn met de door u bestelde artikelen, dan bestaat de mogelijkheid om deze binnen 14 dagen na ontvangst terug te sturen. U krijgt bij het pakket een retourbon en dient deze in te vullen en bij het pakket retour te zenden. Wij adviseren u om het pakket verzekerd terug te sturen aangezien u verantwoordelijk bent voor deze retourzending. Indien u de volledige bestelling retourneert, bent u uitsluitend de verzendkosten verschuldigd. Houdt er rekening mee dat u uw barcode van de retourzending goed bewaard, dit is uw bewijs van terugzending.

Kan iemand, liefst met juridische achtergrond, mij vertellen hoe het nou zit; moet ik nou wel of niet hun verzendkosten richting mij betalen ?!


Laura
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.