Mijn in oktober 2009 aangeschafde laptop wilde opeens niet meer opstarten. Ik had de batterij helemaal leeg laten gaan tijdens het gebruik en toen ik deze weer aan wilde doen kreeg ik een recoveryscherm. Via dit recovery scherm kon ik via de dvd-rom drive booten. Ook kon ik via dit scherm nog wel bij de BIOS van de laptop geraken. Toen ik hierin keek viel er bij de "boot priority" te zien dat de harde schijf en de usb poorten niet meer herkend werden. Dit werd aangegeven met: "N/A".
Ik heb vervolgens de klantenservice van Samsung gebeld. Deze regelde voor mij een verzendpagina voor UPS zodat de laptop verzonden kon worden naar Comserve Network Netherlands.
Nu kreeg ik vandaag het bericht: "Uw serviceaanvraag wordt niet gedekt door de standaard garantiecondities."
De kosten bedragen ook nog eens E426.57 voor het vervangen of repareren van het:
Motherboard: usb broken (user damage) € 150.06
Unit housing top: broken (user damage) € 49.11
Hdd: defect € 91.79
De "Unit housing top: broken (user damage) € 49.11" betreffen de stukjes van een strip die afgebroken waren. Deze hebben echter geen noodzaak voor de werking van de laptop en ik snap ook dat deze buiten de garantie zouden vallen.
Van de hdd en het moederbord heb ik echter geen idee waarom ik hier geen garantie op heb.
Ik heb de laptop niet laten vallen en ik ben er altijd voorzichtig mee omgegaan. Toch wil deze opeens niet meer opstarten omdat het de harde schijf en de usb poorten niet detecteert.
Verder komen er nog reparatiekosten, administratiekosten en transportkosten bij waardoor het totaal op € 426.57 uitkomt.
De laptop heeft mij 2 jaar geleden 866 euro gekocht en ik vind het dan ook totaal niet waard om dit bedrag aan reparatie te spenderen.
Ik heb Comserve Network Netherlands een mail gestuurd met de vraag waarom dit niet binnen de garantie valt en waarom ik dus de reparatie niet vergoed krijg. Dit ook omdat ik nog steeds zeker 3 maanden garantie heb. Ik wacht op dit moment nog op het antwoord.
Ik vroeg mij af of het gebruikelijk is dat dit buiten de garantie valt en of ik dus wel of geen recht heb op kosteloze reparatie.