In het KORT:
Na 3,5 maand ben ik nog geen meter opgeschoten bij Mediamarkt. Mijn laptop is nu voor de vijfde keer opgestuurd, waarbij alle kosten vergoed zijn en Media Saturn daarmee aangeeft dat het niet om software gaat. Ik ervaar het als bijzonder dat een laptop drie keer gemaakt wordt, dat vervolgens de klacht wordt gezien, beschreven en vastgelegd door Mediamarkt zelf om vervolgens te horen te krijgen dat de fabrikant geen klacht constateert. Hierdoor kan er geen andere oplossing gegeven worden door Mediamarkt dan opnieuw te versturen en de klant langer in de wacht te zetten.
Hieronder mijn volledige verhaal. Ik ben zeer benieuwd welke stappen ik verder kan ondernemen, want de klantenservice stuurt mij naar de winkel en de winkel en hoofdkantoor helpen mij geen stap verder.
Op 16 december 2019, ongeveer drie en halve maand geleden, heb ik mijn klachten over de laptop voor het eerst gedeeld met Mediamarkt, waarna deze is opgestuurd ter reparatie. Mijn laptop is tijdens mijn werk uitgevallen (zonder lege accu) en ging niet meer aan. Tijdens de reparatie is het moederbord van de laptop vervangen en leek deze weer goed te functioneren, ik ging als zeer tevreden klant naar huis.
Nadat ik de laptop een dag in gebruik had volgde echter het volgende defect. De laptop kwam niet meer uit slaapstand als het beeld zwart was geworden terwijl de laptop opengeklapt is, bijvoorbeeld als je een even kort een gesprekje hebt met een collega en een kop koffie haalt.
Mogelijk was het iets eenmaligs, dus ik wacht even af. De volgende dag gebeurde dit zelfde probleem opnieuw, dus ging ik terug naar Mediamarkt om dit defect te laten maken. De laptop werd nogmaals opgestuurd ter reparatie.
Na twee weken kon ik mijn laptop weer ophalen bij Mediamarkt, waarbij ik een mail had ontvangen van Media Saturn dat na technische analyse bleek dat het probleem niet onder de garantie voorwaarden viel. Echter was Media Saturn zelf het hier niet mee eens, zij vonden dat de klacht wel onder de garantie hersteld diende te worden en verklaarde de prijsopgave ongegrond. Weer plusplunten voor de Mediamarkt, die hierin hun eigen service onder de loep nemen. Die medewerker van Mediamarkt aan de balie geeft hier aan als bij de laptop voor de derde keer een geconstateerd, niet softwarematig, defect heeft dat je recht hebt op een koopontbinding. Tevens zit op softwarematige reparaties geen garantie, aldus diezelfde medewerker.
Echter was het defect helemaal niet gerepareerd, maar deed het zich direct dezelfde dag weer voor. Dus opnieuw naar de mediamarkt. Binnen twee weken is de laptop weer terug, met weer hetzelfde verhaal van Mediamarkt en Media Saturn, dus weer valt het binnen de garantie.
Bij het ophalen van mijn laptop geef ik aan geen vertrouwen te hebben in de reparatie, waarna na even wachten de manager van de klantenservice mij verder helpt. Samen met hem bekijken we de laptop, waarbij het probleem zich bij de eerste mogelijkheid voordoet. De manager schrijft een uitgebreid verhaal over de klacht, maakt foto's van de laptop tijdens de klacht waarna deze opnieuw wordt verstuurd (voor de vierde keer).
Na opnieuw twee weken te wachten komt de laptop terug met de mededeling 'geen defect geconstateerd'. Binnen 15 minuten na dit automatische bericht krijg ik een mail van Mediamarkt, waarin zij aangeven met het hoofdkantoor op zoek te gaan naar een andere oplossing. Dit duurt opnieuw twee weken, waarna ik gebeld word met de mededeling dat Mediamarkt niks kan betekenen omdat er geen klacht in geconstateerd door de fabrikant, dus wordt de laptop opnieuw opgestuurd.
Ik ervaar het als bijzonder dat een laptop drie keer gemaakt wordt, dat vervolgens de klacht wordt gezien, beschreven en vastgelegd door Mediamarkt zelf om vervolgens te horen te krijgen dat de fabrikant geen klacht constateert. Hierdoor kan er geen andere oplossing gegeven worden door Mediamarkt dan opnieuw te versturen en de klant langer in de wacht te zetten. Wat kan ik nog doen voor een passende oplossing?