Ik heb tot 2 maal toe mijn defecte telfoontoestel, welke nog in de garantie periode valt, retour gestuurd voor reparatie en "gerepareerd met garantie" terug ontvangen. Na reparatie bleek de telefoon nog steeds het dezelfde defect te hebben. Volgens GSM-web moet ik de telefoon nogmaals ter reparatie aanbieden. Ik heb echter weinig vertrouwen in het reparatie proces daar de vorige twee keren de reparatie ook niet gelukt is. Verder brengt het opsturen van de telefoon, ondanks de garantie, telkens kosten (verzendkosten van 8,15 per keer) met zich mee die we ook niet kunnen verhalen.
Op de vraag of de verzendkosten vergoed werd werd negatief geantwoord zonder enige tegen argumenten. Ik vind dit niet vriendelijk en klant gericht, zeker wanneer je je klant tot 2 maal toe niet goed hebt geholpen.
Ik heb GSM web gevraagd welke speciale behandeling ze mijn telefoon konden aanbieden wanneer ik mn telefoon nogmaals op zou sturen en hoevaak we in deze loop blijven zitten voordat ik mn aankoopbedrag terug krijg of een nieuw toestel ontvang. Op deze vraag wilden ze of konden ze niet antwoorden en ik werd doorverwezen naar de reparateur Dynafix.
Wanneer het te heet onder de voeten wordt schuiven ze alle verantwoording van zich af, terwijl GSM-web mijn leverancier is.
Ik heb met Dynafix contact opgenomen. Dynafix wilde me ook niet antwoorden op deze vragen en stuurde me zelfs door naar de producent (Sony Ericson).
Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en voel me als klant niet serieus genomen. Ik wil weten waar ik aan toe ben. Ik zit nu al meer dan 7 weken zonder een werkende telefoon. Als hoofdregel bij consumentenkoop geldt dat de geleverde zaak moet beantwoorden aan de overeenkomst. De koper kan, indien het geleverde niet aan de overeenkomst beantwoordt, eisen dat de overeenkomst wordt nagekomen. Daar mijn telefoon nog binnen de garantie valt heb ik daar recht op. Echter mailen en bellen helpt niet, ook als ik vraag om de manger te spreken wordt ik afgewimpeld. Wat moet ik doen om er door heen te komen?