Goedemiddag,
Ik heb een vraag en wellicht kunnen jullie helpen. Ik heb een telefoonbundel bij Hi. Alleen sms en bellen, geen internet (gewoon een simpele huis, tuin en keuken telefoon). steeds geen problemen, alleen dat er af en toe op mijn rekening 1 of 2 euro voor internet wordt afgerekend terwijl dit eigenlijk helemaal niet kan, aangezien het internet niet op mijn telefoon is ingesteld.
Dan het volgende. 7 juni heb ik een smartphone gekocht. Ik doe mijn simkaartje erin, installeer de wifi en ga ermee aan de gang (heb dus niks eerder met internet gedaan dan dat de wifi was ingesteld). Toch was ik een beetje huiverig van: gaat dit goed met internet? Want heb nog steeds geen internet-abbo. Dus ik kijk op internet (via de laptop) hoe mijn bundelverbruik is. Nog netjes binnen de bundel en geen internetkosten. Nou mooi! Geen probleem dus. Tot ik ineens de rekening krijg... bijna 75 euro, terwijl het normaal gesproken rond de 15 zit. Dus ik de specificatie opzoeken. Daaruit blijkt dus dat er ten eerste weer een spookminuutje internet op staat. (had toen nog geen smartphone) Afijn, dat ene spookminuutje is dan jammer. maar... er staat ook ineens de avond van de aanschaf 55 mb aan internet op (en aangezien ik dus geen internet heb betaal ik daar rond de 85 cent per mb voor). Hier stond ik best wel van te kijken, dus heb de klantenservice gebeld. Deze konden mij niet verder helpen dan: uw telefoon heeft verbinding gemaakt met ons netwerk en daar moet u voor betalen. Op de vraag hoe dit dat kan kreeg ik weer het antwoord, uw telefoon heeft verbinding gemaakt met ons netwerk etc etc. Afijn, daar wordt je niets wijzer van. Na de vraag hoe het dan zat met die spookminuutjes kreeg ik wéér het antwoord: uw telefoon heeft verbinding gemaakt etc......... Afijn, nog steeds geen zinnig antwoord.
Nu mijn vraag aan jullie: wellicht hebben jullie een idee hoe het kan dat ie toch verbinding heeft gemaakt buiten de wifi of rekent hi dit toch op een of andere manier af terwijl dit niet zou moeten? En weet iemand misschien of ik deze internetkosten wel bij het het verbruik had moeten zien? (ben dit spontaan tijdens het telefoongesprek vergeten te vragen)
Verder ben ik toch teleurgesteld in hi. Dit is nu de tweede keer dat ik zonder zinnig antwoord door hi wordt geholpen. Zit toch te twijfelen om over te stappen naar andere provider. Vraag twee: heeft er iemand van jullie ervaringen met simyo?