BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Rekening Vodafone internet buitenland

Bijdrage door gebruiker
31-08-2012
13 reacties
Jaarlijks gaan wij op vakantie naar Frankrijk en meestal gebruik ik dan de wifi voorziening van de camping (paar euro per dag) deze keer had ik echter een nieuw Vodafone abonnement afgesloten met 60 dagen Internet in het buitenland.

Mijn vriendin vertrouwde dit niet helemaal en vreesde een hoge telefoonrekening. Daarom belde ik een dag voor mijn vakantie met Vodafone klantenservice aangaande mijn situatie.

Ik heb een abonnement met 60 dagen gratis buitenland internet en wilde absoluut voorkomen dat ik een hoge rekening op mijn bord kreeg. Aan de klantenservice gevraagd hoe e.e a in zijn werk gaat. Zou automatisch werken. Daarna letterlijk gevraagd : hoe voorkom ik dat ik bij Kassa op TV kom met een extreem hoge rekening. Mij werd verteld dat consumenten worden beschermd (59,95 max kosten) maar dat ik me helemaal geen zorgen hoefde te maken: onbeperkt internet in het buitenland.

Aldus geschiedde. We zijn 24 dagen weggeweest en ik heb volop gebruik gemaakt van Internet. Spelletjes, apps updaten, downloaden, noem maar op, immers, gratis internet zonder datalimiet.

Nu kom ik thuis en krijg ik de rekening gepresenteerd: 780 euro voor dataverbruik! Meteen Vodafone geveld (na 6 pogingen gelukt) aardig te woord gestaan, maar alleen te horen gekregen dat ik maar een brief moet schrijven om e.e.a uit te leggen.

Wat is jullie ervaring hiermee? Maak je als consument ook maar enige kans om dergelijke rekeningen ongedaan te maken wanneer je verkeerd bent voorgelicht?

Graag jullie reacties.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.