Bij R4 Mania (internet) heb ik op 22 mei jl. een R4 kaart voor Nintendo dsi XL gekocht. Ik ontving mijn bestelling niet en heb op 29 mei een email gestuurd met de vraag waar mijn bestelling bleef. Ik kreeg meteen als antwoord dat de bestelling niet voorradig was en dat zij ook zaten te wachten op hun bestelling.
Vandaag, 6 juni, heb ik opnieuw een mail gestuurd met de vraag waar mijn bestelling bleef. Ik kreeg een mail met de mededeling dat er een probleem was met de betaling en dat ze pas na betaling mijn bestelling konden versturen.
Ik heb de betalingsbewijzen gestuurd met de mededeling dat ik ze niet geloof en dat ik denk dat ze oplichters zijn, want het geld is gewoon via Ideal betaald. Hiervan zijn bewijzen. Bovendien heb ik een email ontvangen dat de betaling is ontvangen.
Opeens krijg ik een mail dat ze samenwerkten met Moneybookers en dat die het geld niet naar hen overmaken en dat ze daarom mijn bestelling niet versturen. Ik moet nu bij Moneybookers maar mijn geld gaan terugvragen.
Ik heb R4 Mania gemaild en doorgegeven dat ze zich er niet zo gemakkelijk van af kunnen maken. Ik heb een bestelling gedaan bij R4 mania en heb niets te maken met Moneybookers. R4 mania is dus de verantwoordelijke. Zij moeten leveren. En ze moeten zelf maar zien hoe ze hun geld van Moneybookers krijgen. Ik heb tenslotte geen samenwerking met Moneybookers.
Het is geen website met keurmerk natuurlijk, dus waarschijnlijk ben ik gewoon mijn geld kwijt. Ik heb wel gedreigd dit probleem op internet te melden waardoor ik hoop dat R4 Mania een slechte naam krijgt waardoor niemand meer iets bij hen willen bestellen.
Graag wil ik tips hoe ik nog verder zou kunnen handelen? Wie heeft nog meer zo'n ervaring met dit bedrijf?
Is er nog iets te doen waardoor ik misschien toch mijn geld nog kan terugkrijgen?
R4 Mania is dus een inferieur bedrijf dat zijn verantwoordelijkheid niet wenst te nemen en die gewoon afschuift op zijn klant. Nog erger: ik krijg zelfs een email van ze dat ik 20 % korting krijg op mijn volgende bestelling!!! Wat een lef.
Overigens heb ik vaker via internet dingen besteld en het is nog nooit mis gegaan. Ik ben in het algemeen heel kritisch en en onderzoek altijd of het wel een behoorlijk functionerend bedrijf is. Blijkbaar is het nu dus toch misgegaan.