Ik heb al ruim een halfjaar een abonnement bij Simpel en nooit ben ik echt tevreden geweest.
Nu loopt het echter de spuigaten uit: Ik heb al sinds 1 september 2012 vrijwel elke dag één of meerdere periodes (variërend van 2 minuten tot hele uren) geen bereik. Mijn telefoon geeft aan dat de 'Netwerkoperator niet beschikbaar' is.
Een kort overzicht van de dagen waarop ik geen bereik heb gehad: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 15, 17, 18, 19, 20, 24, 26, 27, 28, 30 september en 4, 5, 6, 8, 9 en 10 oktober 2012.
Ik heb op dit moment ook geen netwerk. (En ben zodoende niet mobiel bereikbaar, maar kan bijvoorbeeld ook niet internetbankieren.)
Aan de zendmast of mijn telefoon kan het niet liggen: Het probleem doet zich ook voor wanneer ik mijn SIM-kaart in een andere mobiele telefoon stop en ik woon op twee plaatsen in Nederland, die onder verschillende zendmastdekkingsgebieden vallen.
Deze klacht heb ik online naar de Simpel Klantenservice gestuurd, omdat hun telefonische Klantenservice vrijwel onbereikbaar is (en onvindbaar in een zeer omvangrijk telefonisch menu).
Ik heb het maandelijkse bedrag dat Simpel automatisch incasseert laten terugstorten. Als gevolg hiervan hebben zij gereageerd met een bericht waarin staat dat ik binnen 5 dagen het geld moet overmaken. Dit kan echter niet wanneer ik geen bereik heb.
Is er een manier om van mijn tweejarig abonnement à 17,50 euro per maand (belminuten en smsberichten, geen mobiel internet) bij Simpel af te komen?