BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Problemen Telfort

Bijdrage door gebruiker
14-08-2009
7 reacties

Ik heb een vraag betreft het overstappen naar Telfort.

Het verhaalluidt als volgt:

Bijna twee maanden geleden wordt mijn moeder gebeld door telfort met de vraag of ze gebruik wilt maken van een "zeer scherp aanbod" voor een sim only abonnement. Dit zou in houden dat ze van haar huidige aanbieder Debitel over gaat stappen naar Telfort.

Alle afspraken zijn gemaakt en er is gekozen voor nummerbehoud. Telfort adviseert zelf om Debitel niet zelf op te zeggen maar dat het praktischer is om dit door Telfort te laten doen (dit zou dan beter op elkaar aan sluiten). Na een korte tijd krijgen wij een nieuwe simkaart van Telfort thuis gestuurd. Deze simkaart moet gebruikt worden voor het aanvragen van het nummerbehoud. Dit nummerbehoud aanvragen is een onduidelijke klus waardoor hier al enige verwarring ontstaat. Echter krijgen wij wel van alle kanten e-mails dat het nummerbehoud succesvol is aangevraagt. Ook kijgen wij het bericht van Debitel dat ze het nummer vrij gesteld hebben en dus gereed staat voor overname.

De eind datum van het contract van Debitel en de start datum van het contract bij Telfort komen niet overeen waardoor de vraagt ontstaat of het allemaal wel goed verlopen is. Ook is niet geheel duidelijk wanneer het nummerbehoud nou werkelijk van start gaat gezien beide simkaartjes al/nodsteeds geactiveerd zijn.

Op vrijdag 7 aug besluit ik te bellen naar Telfort om te vragen of alles goed is gegaan. Na lang zoeken naar een nummer en na ongeveer 6 minuten in de wacht (á0,30 cent per minuut) blijkt echter dat dit niet het geval is! De dame van de klantenservice snapt zelf ook niet helemaal wat er verkeerd is gegaan en belooft mij dat ik binnen twee dagen terug gebeld ga worden door een deskundige die mij dan vervolgens alles uit gaat leggen.

Dit terugbellen gebeurt echter NIET! Op vrijdag 14 aug besluit ik weer te gaan bellen. Dit keer krijg ik pas na 22 minuten iemand aan de telefoon. Deze dame kan mij wederom in niet vertellen waar het mis is gegaan. Wel blijkt dat we op dit moment beide abonnementen gewoon betalen. Nadat ik weer even in de wacht gezet ben komt ze met het verhaal dat Debitel niet toegezegt heeft (wat vreemd is gezien wij hier wel een e-mail over hebben gehad) en dat we daarom maar een maand dubbel moeten betalen. De dame aan te telefoon gokte al dat ik het hier niet meer eens zou zijn en dat ik daarvoor dus een klacht naar Telfort moest sturen om zo mogelijk de dubbele kosten te kunnen terug vragen. De klantenservice bied niet zoveel service dat ze dit voor mij doen..... Echter is er op de gehele website van Telfort geen klachten formulier te vinden waar de dame het over had.

Ook vroeg ik waar ik de kosten van dit gesprek kon verhalen gezien ik in het totaal 34.13 minuten (á 10,30 euro) aan de telfoon heb gezeten terwijl ik door deze zogenaamde KLANTENservice terug gebeld zou gaan worden. Hier over kon ik proberen hier ook een klacht over in te dienen.

Mijn vraag is nu: Heeft iemand enige idee waar ik een klacht in kan dienen over deze zaak. Het gat in dit geval niet over een grote geld som maar meer om het principe dat ik dit totaal géén service vindt!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.