Hallo,
Sinds een maand heb ik een nieuwe router van KPN (Arcadyan avr 7519) en is het onmogelijk om online te gamen via de Playstation 3, ook is het faxen niet meer mogelijk.
Met mijn oude router (ook van KPN) heb ik nooit problemen gehad.
Ik heb al meerdere malen gebeld met de KPN, die mij niet kunnen helpen. Ze erkennen dat de door hun geleverde router minimalistisch is (geen dmz e.d.) maar zeggen hier niets aan te kunnen doen omdat 'online gaming niet aangeboden wordt, alleen internet.'
Wat niet zo is, aangezien het niet aan het internet ligt, maar aan de geleverde router.
Hierna stelde de mevrouw van de KPN; 'Als u zo graag online wilt gamen, moet u maar een andere router kopen.'
Ook heb ik al meerdere malen geprobeerd mijn poorten handmatig open te zetten en mijn ps3 een vast IP-adres gegeven zodat het wel zou werken, maar dit was te vergeefs.
Wat ik mij nu dus afvraag is het volgende;
- Kan ik door dit voorval mijn contract vroegtijdig ontbinden?
- Als dit niet het geval is, en ik koop een nieuwe router, kan ik dan de verhalen bij de KPN?
- Als ik een nieuwe provider wil, wat zou dan voor mijn situatie de beste optie zijn?
Mvg,
M Laan