BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Problemen met Simpel

Bijdrage door gebruiker
21-12-2016
7 reacties

Mijn vriendin wildegraag van het Simpel abonnement af en besloot deze af te kopen. Ik heb als vriend vervolgens dit opgepakt voor haar.

Op 10-11-2016 heb ik gereageerd op een email van Simpel en daarmee zouden wij akkoord gaan met het beëindigen van het contract van mijn vriendin (met een afkoopsom wat geen probleem was).

Vervolgens kreeg mijn vriendin het volgende mailtje van Simpel:

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Zojuist heb ik u geprobeerd te bellen om onderstaande te bespreken, helaas zonder succes.
We hebbenuw verzoek omuw abonnement op te zeggenontvangen.

Wij beëindigenuwabonnement met klantnummer**********op 10-12-2016. Tot die datumkunt ugebruik blijven maken van uw Simpelabonnement.

Als u uw telefoonnummer wilt behouden, dan moet udit minimaal 2 weken vóór 10-12-2016 zelf doorgeven aanuw nieuwe aanbieder.
Alsu dit niet op tijd doorgeeft, wordtuw nummer op die datum afgesloten. Het
is daarna niet meer mogelijk omuw nummer alsnog te behouden.

U ontvangt delaatste factuur in januari. Deze eindfactuur wordtautomatisch afgeschreven vanuwbankrekening. Dit zal inclusief te afkoopsom zijn.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

So far so good! Op 24 november 2016 zijn wijnaar de T-Mobile winkel gegaan en wilde mijn vriendin een nieuw abonnement aangaan bij T-Mobile, daarbij gaf ik aan dat het abonnement per 10-12-2016 zou aflopen. De medewerker van T-Mobile gaf aan dat het abonnement dan vanaf maandag 12-12-2016 van start zou gaan, omdat een abonnement niet geactiveerd kon worden in het weekend. Tijdens het bezoek heb ik aangegeven dat mijn vriendin graag haar nummer wilde behouden. De aanvraag werd ingevoerd (meer dan 2 weken voordat mijn abonnement beëindigd zou worden) en dat zou geen probleem moeten zijn. Op 12-12-2016 wilde ik graag gebruik maken van mijn nieuwe abonnement, echter had ik geen service. Wat bleek, de aanvraag voor nummerbehoud was door Simpel afgewezen en vervolgens was er een goedkeuring om per 31-01-2017 het nummer over te nemen.

Zonder dat ik het wist was het abonnement bij Simpel niet meer beëindigd per 10-12-2016 (terwijl mijn vriendin dit bevestigd heeft gekregen), maar per 31-01-2017.
Ik heb vervolgens contact opgenomen met Simpel (op maandag 19-12-2016), maar die klantenservice was niet echt behulpzaam. Nadat ik naar allemaal verschillende afdelingen werd doorverwezen werd mij na 26 minuten medegedeeld dat de medewerker van de klantenservice hiernaar zou kijken en mij binnen een uur zou terugbellen. Echter werd ik niet teruggebeld door Simpel. Op 20-12-2016 heb ik via social media contact gezocht met Simpel. Om 10:06 heb ik een bericht verstuurd en ik kreeg 3 nietszeggende berichtjes terug van Simpel, er werd geen contact met mij opgenomen tot ik nog een paar berichtjes had gestuurd. Om 16:15 nam een medewerker (waarvan ik de naam heb) van Simpel contact met mij op en toonde sympathie. Hij gaf aan dat hij deze issue persoonlijk zou oppakken en mij vandaag (vrijdag 21-12-2016) voor 17:00 uur zou bellen. Helaas heb ik weer niets vernomen van Simpel en ben ik weer niet verder gekomen. Ik ben nu al 1,5 week niet bereikbaar via de telefoon en kan bijvoorbeeld ook online mijn bankzaken niet meer doen.

Wat ik graag wil weten is of Simpel het zomaar kan maken om het abonnement niet per 10 december 2016 te beëindigen terwijl we dat zwart op wit hebben?
Ze hebben het verzoek tot nummerbehoud van T-Mobile geweigerd, terwijl die op tijd was verstuurd (minimaal twee weken voor 10 december 2016. Is dit toegestaan?

Verder vind ik het best klantonvriendelijk om steeds beloftes te maken naar mij en aangeven dat ik gecontacteerd zou worden, maar ze komen hun beloftes steeds niet na.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.