BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Problemen met laptop HP NX6110 en Mediamarkt.

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
06-04-2006
  •  
14 antwoorden
  •  

Hallo,

Ik ben Joeri en 15 jaar oud. Na lang sparen heb ik in begin februarie bij Mediamarkt de HP NX6110 gekocht voor het bedrag van €599,-

Na ongeveer 6 weken viel er rechtsonder bij het scharnier (op het beeldscherm dus) een hoekje van het plastic af. Toen kwam ik er ook achter dat dit ook al aan de linker kant was gebeurd. Ook bij het scharnier. Links was het kleiner en minder opvallend.

Dit hoort dus niet te gebeuren bij een laptop van nog geen 2 maanden oud. Dus ik ging met mijn moeder terug naar Mediamarkt Breda. Daar hebben ze hem opgestuurd.

Ongeveer 1,5 tot 2 weken later krijg ik een brief thuis van Mediamarkt dat het niet onder de garantie valt en dat ik het kan laten maken voor maar liefst €474,99!!

Hier gingen we dus echt niet mee ackoord! Mijn ouders hebben contact opgenomen met Mediamarkt Breda en ze zeiden dat het niet onder de garantie valt omdat het door mij komt dat hij stuk is. Er zou een iets tussen hebben gezeten. Dit is dus absoluut niet waar. Ik heb de laptop altijd netjes behandeld en op mijn gehouden. Na veel bellen komt HP/Mediamarkt aanzetten dat heteen invloed vanbuitenaf zou zijn zoals temperatuur, vochtigheid of dat hij onder aan lamp had gestaan. Ook dit slaat nergens op en ze weten het zelf dus ook niet want ze komen met verschillende dingen aanzetten.

Er wordt gevraagd of mijn vader of moeder een brief kan schrijven naar de directie Mediamarkt Breda met daarin het hele verhaal en met alle bonnen en brieven. Dit heeft mijn vader netjes gedaan.

Na een week krijgen we een telefoontje van iemand dat ze er mee bezig zijn. We krijgen een paar dagen later weer een telefoontje en er werd gezegd dat er nogmaals naar gekeken was en het niet onder garantie valt maar HP de helft wilt vergoeden (€300,-). Hier zijn wij het natuurlijk niet mee eens en Mediamarkt zou kijken wat ze verder konden doen. Mediamarkt belt een paar dagen later dat ze zelf er €100,- bij willen doen. Dat wil dus zeggen dat ik €400,- terug zou krijgen van de €600.

Dat is toch niet normaal? We zijn het hier dus ook totaal niet mee eens. €200,- euro eraf in nog geen 2 maanden. En er is niks mee gebeurd.

Mijn vader had gevraagd of ze het aanbod zwart op wit kunnen zetten en het naar ons konder sturen met het technisch rapport erbij want dit hebben wij nog nooit gezien.

Nu zitten we inmiddels een week verder en we hebben nog niks ontvangen. Ik ben zelf rond gaan kijken en zag dat er hier meer problemen waren met HP en ook zag ik dat er nog een laptop (die 2 jaar oud was) met dezelfdeproblemen.

Maar wat kunnen wij verder doen? Ik wilde ook vragen of er meer mensen waren met problemen met HP.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Joeri v.d. Watering

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.