Nu een vraag voor mezelf. Ik heb een account bij Ziggo. Tegenwoordig is het zo dat als ik een wat groter bestand mee wil sturen (bijvoorbeeld een foto van 2 Mb), dan wordt dat bestand in stukjes geknipt en dan krijg ik een waarschuwing van de virusscanner van Ziggo dat mijn bijlage een virus bevat en niet doorgestuurd kan worden. Bovendien zegt de waarschuwing dat gefragmenteerde bestanden niet doorgelicht kunnen worden. Bovendien krijgt de ontvangende partij ook een mail van Ziggo dat ik een mail zou hebben gestuurd met daarin een virus. Dat heeft me al een paar keer een paniekreactie opgeleverd.
De helpdesk van Ziggo (meestal ben ik daar heel tevreden over, maar nu trof ik het even niet) wist mij te vertellen dat het aan mijn eigen virusscanner moest liggen. Die moest ik dan maar uitzetten. Bovendien was ik helemaal niet aangesloten op de virusscanner van Ziggo. Dat wist ik natuurlijk, maar het bericht komt wel van die virusscanner. Hoe dat kan, wist de jongeman ook niet en zou ook vast wel aan mijn computer liggen en misschien stuurde ik inderdaad wel een virus. Wat dus echt niet zo was. En bovendien had ik mij niet aangemeld voor de virusscanner van Ziggo......
Je begrijpt dat ik om een andere medewerker heb gevraagd en toen kwam hij met de tip om mijn eigen virusscanner uit te zetten als ik zo'n bestand verstuur. Heb ik uitgeprobeerd, maar werkte natuurlijk niet. Alle instellingen in alle mogelijke variaties gewijzigd, maar steeds dezelfde melding.
Met mijn hotmailaccount kan ik dezelfde bijlages moeiteloos versturen en Ziggo zegt zelf dat ik tot 10Mb kan versturen als bijlage. Niet dus.
HELP!!!