Hallo,
ik heb sinds kort een probleem met t-mobile maar ik zal voor de duidelijkheid even het hele verhaal uitleggen.
Ik heb ooit bij Orange een abonnement afgesloten, mijn moeder betaald deze dus is het op haar naam gezet. Dit was toen een 2-jarig flex 25 abonnement, geloof ik, 25 euro voor 25 euro beltegoed en ik zou er gratis een telefoon bij krijgen. Tot dan had ik nooit een telefoonrekening van 20 euro, meestal was het een stuk lager, maar bij Orange werd het beltegoed altijd meegenomen naar de volgende maand dus ik kon dit aan einde van die 2 jaar nog opmaken. Na 2 jaar had ik inderdaad nog een kleine 400 euro beltegoed en toen hebben we bij orange/t-mobile het abonnement omgezet naar een 2-jarig flex 15 sim-only abonnement, 5 euro betalen voor 15 euro beltegoed, dit keer zonder nieuwe telefoon, en het resterende tegoed van het vorige abonnement zou meegenomen worden zodat ik dit opgebouwde tarief weer langzaam op kon gaan bellen. hierna zou dit abonnement stilzwijgend verlengd worden. Daarmee verder geen problemen gehad totdat t-mobile opeens structureel 7,50 euro begon af te schrijven i.p.v. de afgesproken euro. Naar aanleiding hiervan heeft mijn moeder naar t-mobile gebeld en gevraagd waarom er nu opeens meer geld afgeschreven werd dan afgesproken, de jongen aan de telefoon wist dit ook niet maar zei dat hij het in orde zou maken zodat er weer 5 euro voor dit abonnement afgeschreven werd (zoals eerder was overeengekomen). Nu blijkt dat deze jongen gewoon het vorige abonnement opgezegd heeft en mijn nummer overgezet heeft naar een Voordeelsim 100+25, 2 jaar abonnement met als gevolg dat de resterende ruim 250 euro beltegoed die ik nog had verdwenen is en ik nu vastzit aan een abonnement dat ik niet wil. Na veel bellen met de helpdesk kregen we steeds te horen dat we hadden moeten weten dat dit standaard beleid is van t-mobile en dat de ruim 250 euro beltegoed verdwenen zijn.
Is er een manier om de verandering die deze jongen gemaakt heeft terug te draaien? (het flex abonnement wordt tegenwoordig niet meer aangeboden door t-mobile, daardoor kon ik na die 2 jaar ook niets anders dan stilzwijgend laten verlengen)
Of is er anders een andere manier om die ruime 250 euro beltegoed dan alsnog terug te krijgen zoals dit een aantal jaar geleden gegaan is bij het omzetten van flex 25 naar flex 15 sim-only?