In februari 2017 hebben we een MacBook Pro (2011) aangeschaft bij LEAPP voor zakelijk gebruik. Nu blijkt dat de laatste maanden de MacBook langzaam wordt met opstarten, regelmatig uitvalt of vastloopt en de batterij van 100% binnen een half uurineens op 0% zit. Alle updates zijn gedaan en er wordt netjes mee omgegaan.Het liefste zouden we zien dat de huidige MacBook wordt ingenomen en wordt verrekend met sneller/nieuwer model. De huidige is al diverse keren voor reparatie aangeboden. We zijn nu op een punt gekomen dat we niet nog meer reparaties willen afwachten.De problemen hebben nu vormen aangenomen waarin het niet meer werkbaar wordt. Daarnaast is er behoefte aan een krachtigere MacBook, want we gebruiken deze voor ons reclamebureau.
We hebben de MacBook ter reparatie/controle naar Card Service Zwolle gestuurd, hier konden ze geen problemen vinden.
Daarna hebben we in eerste instantie geprobeerd de laptop weer te verkopen aan LEAPP. Ze gaven toen ineens aan dat niet meer inkopen. We hebben vervolgens geprobeerd de laptop in te ruilen, maar ook dat deden ze niet meer kregen we te horen. Daarna hebben we geprobeerd via andere partijendeMacBook te verkopen. Dit doen ze niet meer omdat gebleken is dat dit type MacBook bekend staat om videokaart problemen. Dat is er niet bij verteld toen we de MacBook aanschaften. Het enige wat LEAPP nog wil is de batterij vervangen, maar dat is niet de oplossing voor dit probleem.
LEAPP reageert al sinds september niet meer op onze mails en wil ons niet tegemoet komen in dit probleem, maar ons wel een nieuwe verkopen terwijl deze problemen zich nog voordoen tijdens de 2 jaar garantietermijn. Hoe kan het dat Leapp ons zo’n laptop verkoopt terwijl in de wereld van de Macbooks bekend bleek te zijn dat dit type laptop bekend staat op z’n videokaart problemen?
Leapp wil geen inruil doen en geen terugkoop. Enkel de reparatie route bewandelen. Dit lost het videokaartprobleem niet op. En ook het probleem van de bijgestelde eisen niet. We hebben ons best gedaan om de Macbook van de hand te doen maar we hebben dus een kat in de zak gekocht.
Wat nu?