BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Probleem om internet aan te sluiten. Alvast bedankt.

Bijdrage door gebruiker
13-07-2012
9 reacties
Hallo,

Ik was op zoek naar informatie over internetverbindingen en zag dat er best veel wijsheid op deze forum rondhangt, dus ik wou even wat vragen.

Ik ben net verhuisd en ik wou graag internet (en tv- en telefoon) aansluiting in deze flat. Het is een oud gebouw met 4 appartementen, en de hoofdaansluiting is beneden in de meterkast. Nou heb ik Ziggo gebeld om internet aan te sluiten en hebben een monteur langsgestuurd. Nu blijkt de situatie zo:

- de hoofdaansluiting is beneden in de meterkast en volgens de monteur moet de modem daar aangesloten worden omdat de kabel niet door is getrokken tot onze appartament. De router zou dus in de meterkast moeten komen, en de telefoonlijn zou doorgetrokken moeten worden (wat mij ongeveer 150-200 euro zou kosten volgens hun, wat ik en/of de huisbaas niet gaan betalen). Als het kan wil ik geen Wifi in de meterkast, want die staat best ver weg.

- er is blijkbaar al een Ziggo aansluiting op de hoofdaansluiting, dus TV is schijnbaar wel (alhoewel ik nog geen TV heb, dus nog niet kunnen testen).

Weten jullie of er een andere manier is om internet in mijn appartament te kunnen krijgen? Iets met telefoonlijn vs kabel ofzo? Moet zeggen dat ik er weinig verstand van heb, dus kan wel wat hulp gebruiken.

Alvast bedankt!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.