BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Probleem met e-mail van Samsung

Bijdrage door gebruiker
13-11-2013
115 keer bekeken
6 reacties
De batterij van mijn telefoon was plotseling erg snel leeg, maar voor mij de oorzaak onbekend. Na wat navraag in mijn omgeving dacht ik dat het zou liggen aan een tijdelijke storing van 1 van de apps.
Een week later kreeg ik een bericht van mijn telefoon dat ik het limiet had bereikt van 2,0GB aan dataverbruik. Ik heb een abonnement bij Tele2 van 500MB/maand. Zij bevestigde dit dat ik hier 1,3GB overheen zat. Bij de specificatie van mijn dataverbruik bleek dat de mail 1,5GB had verbruikt (gemeten door mijn mobiel, met als opmerking dat mijn serviceprovider anders kan meten). Bij mijn verzonden berichten staat dat ik 1000 mails heb verzonden, maar hij heeft geprobeerd 5 e-mails ongeveer 200x te verzenden. Ik heb contact opgenomen met Samsung en zij hebben mij inactieve en achtergrondprocessen laten wissen en een afspraak met mij gemaakt voor verder onderzoek.
Daar werd mij uitgelegd dat hotmail niet geschikt is voor de standaard e-mail app. Hier moet een aparte app voor gedownload worden, Outlook.com. Hij heeft met toestemming van mij mijn account van de e-mail van Samsung verwijderd en de app Outlook.com gedownload. Hij snapte niet hoe ik mijn hotmail erop kon gebruiken. Dit programma was volgens hem niet geschikt voor hotmail, g-mail etc. Alleen voor de e-mail van de providers, zoals KPN, Tele2, etc.
Later heb ik weer contact opgenomen met een dame van Samsung. Probleem uitgelegd en gemeld dat er geen waarschuwing in de gebruikershandleiding staat en bij het instellen van de E-mail ook niet. Toen ik dat voorlegde beschuldigde zij mij er ineens van dat mijn verbruik vast onjuist was en dat ik vast veel e-mails had gestuurd met bijlagen en video’s had gekeken. Zij heeft dus niet naar mij geluisterd, anders zou ze het probleem wel erkennen en excuses aangeboden hebben door hun onduidelijkheid. Vervolgens zei zij dat ik maar voor het instellen van de E-mail op internet had moeten zoeken om daar te kijken of het wel de bedoeling was dat ik daar hotmail op instelde. Ik vind dat een app op een telefoon zo gebruikersvriendelijk moet zijn dat iedereen deze kan gebruiken en niet alleen professionals. Als hotmail niet geschikt is voor dat programma moeten ze zorgen dat er een blokkering op komt en niet dat je na maanden probleemloos gebruik in eens zulke problemen krijgt. In mijn omgeving heb ik aan de mensen gevraagd die ook een Samsung hadden waar zijn hun e-mail op binnen kregen, net zoals ik eerst op het standaard e-mailprogramma van Samsung. De verantwoording van dit probleem ligt bij Samsung en niet bij mij. Maar ik krijg binnenkort een rekening van €195,- extra boven mijn bundel en ik ben een halve maand erg slecht bereikbaar via Whatsapp en de e-mail omdat ik niet continue WIFI in mijn omgeving heb. Dat vind ik erg vervelend. Ik ben altijd ontzettend tevreden geweest over mijn Samsung, ook het personeel was op het begin erg vriendelijk, maar nu ben ik hierin erg teleurgesteld. Ik hoop dat mijn beeld ook weer wordt zoals vanouds. Ook omdat er waarschijnlijk veel meer klanten tegen dit probleem aan gaan lopen in de toekomst. Mijn omgeving reageerde ook verbaasd en geschokt toen ik hen dit vertelde. Zij waren bang dat hen dit ook ging overkomen, de betrouwbaarheid wilt Samsung toch behouden? Samsung moet niet uit hun eigen techniek en beperkingen denken, maar ze moeten klantvriendelijk zijn. De consument niet de schuld geven als de standaard applicaties niet naar behoren werken. Kan iemand mij helpen met de kosten te verhalen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.